Skip to the main content

Original scientific paper

Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja

Damir Velički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Šenjug orcid id orcid.org/0000-0003-4137-3682 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 315 Kb

page 390-406

downloads: 1.033

cite


Abstract

Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojitelja i učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog
fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.

Keywords

demokracija; demokratske kompetencije; odgojitelji; učitelji; nedemokratski stavovi

Hrčak ID:

82715

URI

https://hrcak.srce.hr/82715

Publication date:

15.10.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.652 *