Skip to the main content

Original scientific paper

Provjera modela konceptualnog poučavanja

Irena Irena Pastuović Terze ; Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje


Full text: croatian pdf 229 Kb

page 29-47

downloads: 1.544

cite


Abstract

U radu je prikazan model konceptualnog poučavanja prilagođen specifičnostima gimnazijskog nastavnog predmeta psihologije i razvojnim mogućnostima poučavane skupine.
Cilj istraživanja je praktična provjera modela konceptualnog poučavanja, kao i povezivanje teorijskih odrednica modela poučavanja sa zakonitostima kognitivnih, a u određenoj mjeri i konativnih procesa bitnih za uspješnost učenja. Cjelokupan uzorak poučavanih gimnazijalaca je podijeljen u dvije skupine koje su izjednačene prema dobi, spolu, inteligenciji, kognitivnom stilu i ispitnoj anksioznosti. Provedeno je poučavanje putem dvaju modela poučavanja: modela poučavanja izlaganjem ili tradicionalnog modela i modela konceptualnog poučavanja. Ispitan je utjecaj ta dva modela poučavanja putem kriterija uspješnosti poučavanja znanja, stava prema nastavi, predmetnog interesa i stanja ispitne anksioznosti. Dobiveni rezultati govore u prilog veće uspješnosti poučavanja primjenom konceptualnog modela.

Keywords

poučavanje; koncepti; učenje; nastava; psihologija

Hrčak ID:

82750

URI

https://hrcak.srce.hr/82750

Publication date:

30.1.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.893 *