Izvorni znanstveni članak
Provjera modela konceptualnog poučavanja
Irena Irena Pastuović Terze
; Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
Sažetak
U radu je prikazan model konceptualnog poučavanja prilagođen specifičnostima gimnazijskog nastavnog predmeta psihologije i razvojnim mogućnostima poučavane skupine.
Cilj istraživanja je praktična provjera modela konceptualnog poučavanja, kao i povezivanje teorijskih odrednica modela poučavanja sa zakonitostima kognitivnih, a u određenoj mjeri i konativnih procesa bitnih za uspješnost učenja. Cjelokupan uzorak poučavanih gimnazijalaca je podijeljen u dvije skupine koje su izjednačene prema dobi, spolu, inteligenciji, kognitivnom stilu i ispitnoj anksioznosti. Provedeno je poučavanje putem dvaju modela poučavanja: modela poučavanja izlaganjem ili tradicionalnog modela i modela konceptualnog poučavanja. Ispitan je utjecaj ta dva modela poučavanja putem kriterija uspješnosti poučavanja znanja, stava prema nastavi, predmetnog interesa i stanja ispitne anksioznosti. Dobiveni rezultati govore u prilog veće uspješnosti poučavanja primjenom konceptualnog modela.
Ključne riječi
poučavanje; koncepti; učenje; nastava; psihologija
Hrčak ID:
82750
URI
Datum izdavanja:
30.1.2011.
Posjeta: 2.893 *