Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Provjera modela konceptualnog poučavanja

Irena Irena Pastuović Terze ; Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje


Puni tekst: hrvatski pdf 229 Kb

str. 29-47

preuzimanja: 1.544

citiraj


Sažetak

U radu je prikazan model konceptualnog poučavanja prilagođen specifičnostima gimnazijskog nastavnog predmeta psihologije i razvojnim mogućnostima poučavane skupine.
Cilj istraživanja je praktična provjera modela konceptualnog poučavanja, kao i povezivanje teorijskih odrednica modela poučavanja sa zakonitostima kognitivnih, a u određenoj mjeri i konativnih procesa bitnih za uspješnost učenja. Cjelokupan uzorak poučavanih gimnazijalaca je podijeljen u dvije skupine koje su izjednačene prema dobi, spolu, inteligenciji, kognitivnom stilu i ispitnoj anksioznosti. Provedeno je poučavanje putem dvaju modela poučavanja: modela poučavanja izlaganjem ili tradicionalnog modela i modela konceptualnog poučavanja. Ispitan je utjecaj ta dva modela poučavanja putem kriterija uspješnosti poučavanja znanja, stava prema nastavi, predmetnog interesa i stanja ispitne anksioznosti. Dobiveni rezultati govore u prilog veće uspješnosti poučavanja primjenom konceptualnog modela.

Ključne riječi

poučavanje; koncepti; učenje; nastava; psihologija

Hrčak ID:

82750

URI

https://hrcak.srce.hr/82750

Datum izdavanja:

30.1.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.893 *