Skip to the main content

Professional paper

Ispravljanje i ocjenjivanje, ispravak školske zadaće

Vesna Nosić orcid id orcid.org/0000-0003-0293-2525 ; Gimnazija “Matija Mesić”, Slavonski Brod


Full text: croatian pdf 159 Kb

page 95-105

downloads: 22.977

cite


Abstract

U članku se govori o ispravljanju i ocjenjivanju te ispravku školske zadaće iz hrvatskoga jezika. Školska zadaća slika je učenikove pismenosti. Nastavnikova dužnost je zadaću pažljivo pročitati, ispraviti pogreške i zadaću objektivno ocijeniti. U školskoj zadaći pojavljuju se dvije vrste pogrešaka: jezične i nejezične. Stručno, objektivno i pravedno ocijeniti školsku zadaću nije ni jednostavno ni lako. Nastavnik treba savršeno poznavati sve jezične norme i aktualne jezične priručnike. Ocjenjivanje školske zadaće može biti analitičko ili sumarno. Na satu ispravka školske zadaće učenici najprije napišu ispravak zadaće slijedeći nastavnikove upute. Nakon toga nastavnik na ploči (ili prethodno na grafoprozirnici) napiše primjere jezičnih grešaka koje je uočio ispravljajući sastavke jednog razrednog odjela, a učenici ih prepisuju u bilježnicu za školski rad i pišu pravilna rješenja. I ispravljene školske zadaće nastavnik treba pažljivo pregledati, a učenici na nekom sljedećem nastavnom satu napisati ispravak ispravka.

Keywords

ispravak školske zadaće; jezične i nejezične pogreške; znakovi za obilježavanje pogrešaka; ocjenjivanje školske zadaće; ispravak ispravka školske zadaće; ocjenjivački kriteriji

Hrčak ID:

82862

URI

https://hrcak.srce.hr/82862

Publication date:

15.1.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 25.041 *