Skip to the main content

Professional paper

USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU

Dubravka Šimunović orcid id orcid.org/0000-0003-0047-0734 ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Vesna Truk orcid id orcid.org/0009-0003-1615-6261 ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 185 Kb

page 204-210

downloads: 1.004

cite


Abstract

Učiteljski stres diljem svijeta fenomen je koji se povezuje s teškoćama
zapošljavanja, zdravlja i zadržavanja nastavnika koje su svojstvene samoj vrsti posla,
individualnoj kognitivnoj ranjivosti i sistemskim čimbenicima. Postoje međutim praznine u
našem razumijevanju učiteljskog stresa, osobito u pogledu učinkovite intervencije. NIOSHmodel
stresa na poslu pojašnjava utjecaj stresa na zdravlje zaposlenika. Trenutna baza
istraživanja nije primjerena da bi se omogućili učinkoviti programi za smanjenje stresa kod
nastavnika. Istraživanja su pokazala da je nastavnički stres pouzdano povezan s brojnim
varijablama, uključujući i one svojstvene samoj vrsti posla, individualnoj kognitivnoj
ranjivosti i sistemskim čimbenicima.
Uslijed navedenoga nameće se potreba za uvođenjem redovitih i učinkovitih oblika
intervencije kojima bi se smanjila sve veća pojavnost stresa u učiteljskom zanimanju.

Keywords

učiteljski stres; NIOSH-model stresa; kognitivna ranjivost; sistemski čimbenici

Hrčak ID:

84272

URI

https://hrcak.srce.hr/84272

Publication date:

11.6.2012.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.679 *