Skip to the main content

Preliminary communication

BUSINESS INTELLIGENCE U HRVATSKOM GOSPODARSTVU

Mirko Bilandžić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Benjamin Čulig ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Danijela Lucić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Martina Putar-Novoselec ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Jelena Jakšić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 281 Kb

page 9-27

downloads: 3.516

cite


Abstract

Business intelligence podrazumijeva proces prikupljanja podataka i informacija iz unutarnje i vanjske poslovne okoline te njihovo pretvaranje u poslovna znanja na temelju kojih se donose poslovne odluke. To je strateški menadžerski resurs i presudan čimbenik
za formuliranje kvalitetnih poslovnih strategija. U gospodarstvima diljem svijeta business intelligence je institucionalizirana zasebna poslovna funkcija u visokom postotku: u državama Europske unije u rasponu od 73% do 96%, a na svjetskoj razini 87%. U radu
su prikazani rezultati istraživanja primjene business intelligencea u tvrtkama u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je, u razdoblju listopad 2010. - travanj 2011., provedeno metodom online ankete na uzorku od 1.000 najvećih (prema prihodu) hrvatskih tvrtki. Prema rezultatima istraživanja, 19% tvrtki u Hrvatskoj ima zasebne business intelligence organizacijske odjele, dok se 57% tvrtki povremeno unutar ostalih poslovnih aktivnosti bavi business
intelligence područjem.

Keywords

business intelligence; poslovne informacije; strateški menadžment; hrvatsko gospodarstvo

Hrčak ID:

84678

URI

https://hrcak.srce.hr/84678

Publication date:

1.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 5.947 *