Business Excellence, Vol. 6 No. 1, 2012.
Preliminary communication
BUSINESS INTELLIGENCE U HRVATSKOM GOSPODARSTVU
Mirko Bilandžić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Benjamin Čulig
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Danijela Lucić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Martina Putar-Novoselec
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Jelena Jakšić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Abstract
Business intelligence podrazumijeva proces prikupljanja podataka i informacija iz unutarnje i vanjske poslovne okoline te njihovo pretvaranje u poslovna znanja na temelju kojih se donose poslovne odluke. To je strateški menadžerski resurs i presudan čimbenik
za formuliranje kvalitetnih poslovnih strategija. U gospodarstvima diljem svijeta business intelligence je institucionalizirana zasebna poslovna funkcija u visokom postotku: u državama Europske unije u rasponu od 73% do 96%, a na svjetskoj razini 87%. U radu
su prikazani rezultati istraživanja primjene business intelligencea u tvrtkama u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je, u razdoblju listopad 2010. - travanj 2011., provedeno metodom online ankete na uzorku od 1.000 najvećih (prema prihodu) hrvatskih tvrtki. Prema rezultatima istraživanja, 19% tvrtki u Hrvatskoj ima zasebne business intelligence organizacijske odjele, dok se 57% tvrtki povremeno unutar ostalih poslovnih aktivnosti bavi business
intelligence područjem.
Keywords
business intelligence; poslovne informacije; strateški menadžment; hrvatsko gospodarstvo
Hrčak ID:
84678
URI
Publication date:
1.6.2012.
Visits: 6.801 *