Skip to the main content

Review article

SUSTAV UPRAVLJANJA KVALITETOM U TRGOVINI - INTERNACIONALIZACIJA MARKETINŠKOG ODNOSA S POTROŠAČIMA

Sreten Ćuzović ; Ekonomski fakultet u Nišu
Đorđe Ćuzović ; Faculty of Economics Niš


Full text: croatian pdf 144 Kb

page 85-95

downloads: 1.518

cite


Abstract

Marketinški usmjerenom menadžmentu trgovinskog poduzeća u prvom planu je zadovoljenje potreba i želja potrošača. Osim nezaobilaznog pitanja cijena i asortimana, u kompleksu tražnje nalaze se i zahtjevi potrošača u vezi s kvalitetom proizvoda koje kupuju. Riječ je o sveukupnim fi zičkim, kemijskim, konstrukcijskim, estetskim, ekološkim i drugim obilježjima koja dolaze do izražaja pri upotrebi proizvoda. Kao rezultat toga, u teoriji i praksi počeo se afi rmirati menadžment kvalitete. To posebno dolazi do izražaja uvođenjem serije standarda kvalitete ISO 9000(QMS) i ISO 14000(EMS). Njima se otvaraju mogućnosti za afi rmaciju (TQM) u trgovini, internacionalizaciju sustava kvalitete i kretanje robe i usluga bez “fizičkih-jezičnih-tehničkih” prepreka.

Keywords

internacionalizacija; trgovina; potrošač; kvaliteta; marketing; menadžment; ISO 9000(QMS); 14000(EMS); TQM

Hrčak ID:

84681

URI

https://hrcak.srce.hr/84681

Publication date:

1.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.183 *