Skip to the main content

Preliminary communication

BLOK SAT I BLOK NASTAVA U OBRAZOVANJU ODRASLIH

Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Diana Radovanović ; Prva osnovna škola u Bjelovaru


Full text: croatian pdf 184 Kb

page 43-56

downloads: 3.145

cite


Abstract

Postoji više razloga da se u obrazovanju mladih i odraslih
organizira nastava u vidu blok sati (dvostruki nastavni sat), blok seminara ili blok nastave. Blok sat može trajati 90, 120 ili 180 minuta, a blok seminar ili blok nastava 4 do 6 klasičnih nastavnih sati ili više dana. Opredjeljenje za ovakav oblik ostvarivanja ciljeva nastave temelji se na spoznaji da se odrasli polaznici mogu duže vremena baviti istom vrstom aktivnosti te na spoznaji da je teško dnevno ozbiljno koncentrirati interes i pažnju na više različitih i nepovezanih sadržaja i aktivnosti koje se izmjenjuju svakih 45 minuta. Osnovno didaktičko i metodičko pravilo koje treba uvažavati prilikom organizacije ovog vida nastavnih aktivnosti jeste optimalna i primjerena izmjena aktivnosti polaznika i nastavnika, te nastavnih medija i metodičkih scenarija. S didaktičkog i psihološkog motrišta poželjno je svakih 20 do 30 minuta promijeniti aktivnost polaznika npr. izmjenom aktivnosti u vidu slušanja, gledanja, razgovora, rješavanja problema, istraživanja, simulacija, izvođenje pokusa, zatim izmjenom nastavnih medija (tekst, računalni program, videoprezentacija) ili izmjene socijalnih oblika rada (rad u paru, grupni rad, razgovor u krugu). Blok nastava koja traje jedan dan ili više dana podrazumijeva i mogućnost povremene izmjene mjesta odvijanja nastavnih aktivnosti (učionica, dvorište, poligon, gradske prometnice, parkovi, priroda i sl.).

Keywords

Blok sat; blok nastava; obrazovanje odraslih; nastava po epohama; strukovno obrazovanje

Hrčak ID:

103680

URI

https://hrcak.srce.hr/103680

Publication date:

11.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.755 *