Skip to the main content

Preliminary communication

Procjene učenika, učitelja i vodstva škole o indikatorima suvremene učiteljske kompetentnosti

Daria Tot ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 755 Kb

page 801-821

downloads: 276

cite

Full text: croatian pdf 755 Kb

page 801-821

downloads: 500

cite


Abstract

U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika, učitelja i vodstva škole o indikatorima suvremene učiteljske kompetentnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 876 ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, vodstva te učenika osnovnih škola. Odrasli ispitanici najvažnijim mjerljivim indikatorima suvremene učiteljske kompetentnosti smatraju izgrađen topao i ljudski odnos prema učenicima i drugim djelatnicima škole. Rangiranjem je utvrđeno da su učenici prva tri mjesta namijenili onim indikatorima učiteljske kompetentnosti koji su usmjereni učeničkim potrebama. Faktorskom su analizom dvadeset tri indikatora suvremene učiteljske kompetentnosti razvrstana u tri skupine, kako u učeničkim procjenama tako i u procjenama odraslih ispitanika. Utvrđene su statistički značajne razlike u njihovu mišljenju. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju na preporuke za neprestanim nadopunjavanjem profesionalnih učiteljskih kompetencija zbog preuzimanja novih uloga u suvremenom poučavanju.

Keywords

nastavna umijeća; učiteljsko zanimanje

Hrčak ID:

109278

URI

https://hrcak.srce.hr/109278

Publication date:

24.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.549 *