Skip to the main content

Preliminary communication

Umjetnost u cyber okruženju

Dragan Ćalović ; Megatrend University, Faculty of Culture and Media, New Belgrade, Serbia


Full text: croatian pdf 371 Kb

page 243-255

downloads: 820

cite


Abstract

Autor različite pristupe umjetnikâ novih medija sagledava u vezi s tri osnovne strategije – preoblikovanja, kreiranja i upliva u cyber okruženje. Ovo svojevrsno prisvajanje cyber okruženja u tekstu je dovedeno u vezu s transformacijom medijasfere. U tekstu se iznosi shvaćanje da na transformaciju umjetničkih strategija u marketinšku praksu, umjetnost novih medija odgovara transformacijom medijasfere u nepostojan prostor koji pleme umjetnika progresivno redefinira. Ovaj proboj s boka dalje djeluje i na korisnike cyber okruženja. Uniformiziranu medijsku publiku umjetnici novih medija transformiraju u migrante koji sudioništvo u globalnom spektaklu zamjenjuju sudioništvom u umjetničkom životu. Napustivši udobnost muzejskih i galerijskih prostora, umjetnici novih medija reinterpretiraju umjetničku praksu prodora u javni prostor prisvajajući cyber okruženje kao novo mjesto interakcije umjetničkog djela i njegove publike.

Keywords

medijasfera; publika; readymade; cyber okruženje; suvremena umjetnost; teorija medija; teorija umjetnosti; umjetnost novih medija

Hrčak ID:

111198

URI

https://hrcak.srce.hr/111198

Publication date:

24.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.701 *