Review article
Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja
Marko Pranjić
; Hrvatski Studiji Sveučilišta u Zagrebu
Full text: croatian pdf 228 Kb
page 9-22
downloads: 3.583
cite
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2012). Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 9-22. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/111335
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335. Accessed 5 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335
Harvard
Pranjić, M. (2012). 'Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 9-22. Available at: https://hrcak.srce.hr/111335 (Accessed 05 December 2024)
Vancouver
Pranjić M. Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 05];9(1/2):9-22. Available from: https://hrcak.srce.hr/111335
IEEE
M. Pranjić, "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 9-22, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/111335. [Accessed: 05 December 2024]
Full text: english pdf 113 Kb
page 23-23
downloads: 537
cite
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2012). Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 9-22. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/111335
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335. Accessed 5 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335
Harvard
Pranjić, M. (2012). 'Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 9-22. Available at: https://hrcak.srce.hr/111335 (Accessed 05 December 2024)
Vancouver
Pranjić M. Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 05];9(1/2):9-22. Available from: https://hrcak.srce.hr/111335
IEEE
M. Pranjić, "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 9-22, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/111335. [Accessed: 05 December 2024]
Full text: german pdf 121 Kb
page 24-24
downloads: 281
cite
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2012). Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 9-22. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/111335
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335. Accessed 5 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335
Harvard
Pranjić, M. (2012). 'Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 9-22. Available at: https://hrcak.srce.hr/111335 (Accessed 05 December 2024)
Vancouver
Pranjić M. Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 05];9(1/2):9-22. Available from: https://hrcak.srce.hr/111335
IEEE
M. Pranjić, "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 9-22, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/111335. [Accessed: 05 December 2024]
Abstract
Odgoj kao središnja tema odgojnih znanosti ne prestaje zaokupljati mnoge pedagoge iz različitih kulturnih okruženja. Pokušava ga se sagledavati s mnogo strana kako bi se doprlo do njegove biti, maksimalno ga istražilo i unaprijedilo. Tomu želi pridonijeti i ovaj prilog u kojem se najprije razmatra antipedagogija kroz njezina bitna određenja, a zatim predstavljaju i kritički analiziraju tri suvremena pristupa odgoju: pedagoški optimizam, pedagoški pesimizam, pedagoški interakcionizam/realizam, ali se govori i o individualnoj odgovornosti odgajanika te o nekim važnim odgojnim agensima. Na pedagoški optimizam i pedagoški pesimizam gleda se kao na dvije ekstremne pozicije koje je teško znanstveno braniti pa stoga vjerojatno imaju manje svijetlu budućnost, dok se pedagoški interakcionizam/realizam vidi kao realnije shvaćanje odgoja koje sadržava elemente realnoga pedagoškog optimizma i kritičkoga pedagoškog pesimizma sa znatno većim brojem pristaša istraživanja odgojne djelatnosti, pa stoga i sa sigurnijom budućnošću. Pritom se ni u kojem slučaju ne želi ispustiti iz vida središnje obilježje odgajanika kao subjekta odgoja, naime, njegovu slobodu, koja bez obzira na kvalitetu odgojne ponude može dovesti u pitanje odgojni proces pa samim tim i učinak odgojnoga nastojanja. U svemu tome nije se željelo zaobići odgojne agense, njihovu međusobnu interakciju i komunikaciju te neke druge važne odgojne teme koje zaokupljaju istraživačku kreativnost suvremenih promicatelja odgojnih znanosti.
Keywords
antipedagogija; pedagoški optimizam; pedagoški pesimizam; pedagoški interakcionizam/realizam; pedagoški agensi
Hrčak ID:
111335
URI
https://hrcak.srce.hr/111335
Publication date:
20.11.2012.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 7.721
*