Skip to the main content

Original scientific paper

Promišljanje tradicionalnog u etnografskom filmu. Reprezentacija, etika i autohtonost

Etami Borjan ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sarah Pink ; RMIT University, Melbourne, Australia
Michaela Schauble ; Social Anthropology, University of Manchester, UK
Tanja Bukovčan orcid id orcid.org/0000-0003-1970-8044 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sanja Puljar D'Alessio ; Odsjek za kulturalne studije Sveučilišta u Rijeci
Aleksej Gotthardi-Pavlovsky ; HRT-Hrvatska radiotelevizija


Full text: croatian pdf 308 Kb

page 3-24

downloads: 879

cite

Full text: english pdf 329 Kb

page 25-48

downloads: 2.974

cite


Abstract

Film je bio značajan instrument kolonijalne proizvodnje etnografskog Drugog. Predodžbe stvaraju koncepte te otjelovljuju kulturne koncepte. One provode simboličke oblike moći. Etnografski film nije samo reprezentacija stvarnosti, već i konstrukcija i interpretacija neke druge stvarnosti na temelju
konvencija redateljeve kulture. Tako smo suočeni s pitanjem je li kulturno znanje moguće predstaviti “drugačije”; drugim riječima, je li moguće propitati povijesno, kulturno, politički i ideološki uvjetovane hijerarhije kolonijalne kulture? Otjelovljuju li predodžbe kulturno znanje, kako to tvrde Sol Worth i John Adair (1972, 1981)? Čije znanje predstavljaju? Kakvu vrijednost imaju predodžbe u zapadnjačkoj
kulturi u usporedbi s nezapadnim svijetom? “Viktimiziraju” li slike nužno Drugoga (Ruby 1991; Kuehnast 1992; Hall 1993)? U sklopu teorije etnografskog filma kontinuirano se raspravlja o pitanjima objektivnosti, subjektivnosti, realizma te o etičkim pitanjima reprezentacije. Posljednjih godina autori etnografskih filmova traže rješenja, a novi pristupi režiranju dokumentaraca daju neke odgovore na ta pitanja.

Keywords

etnografski film; etika; reprezentacija; Drugi

Hrčak ID:

111888

URI

https://hrcak.srce.hr/111888

Publication date:

12.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 5.109 *