Skip to the main content

Review article

Stvaranje inkluzivne kulture škole

Đurđica Ivančić ; Osnovna škola “Nad lipom”, Nad lipom 13/1, Zagreb, Hrvatska
Zrinjka Stančić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 438 Kb

page 139-157

downloads: 7.450

cite


Abstract

Govoreći u suvremenom kontekstu o obrazovanju i školi kao prenositelju obrazovanja, neizostavno govorimo o kulturi u obrazovanju, odnosno o kulturi škole. U radu se posebno analizira pojam inkluzivne kulture obrazovanja i pregledno se razmatraju njezini čimbenici u odnosu na inkluzivnu orijentaciju, inkluzivni etos i inkluzivno djelovanje. Razmatra se potreba praćenja i unapređivanja kvalitete inkluzivne kulture škole putem pokazatelja inkluzivnosti implementiranih u samovrednovanje rada škola koji će omogućiti bolju kvalitetu školovanja učenika s teškoćama. Zaključno se kritički analizira stanje inkluzivne kulture u hrvatskom obrazovnom sustavu naspram postojeće zakonske regulative i svjetskih trendova s naglaskom na sveobuhvatno razvijanje inkluzivnih sustava podrške u školama.

Keywords

kultura u obrazovanju; inkluzivna kultura škole; učenici s teškoćama; pokazatelji inkluzivne kvalitete škole; sustavi inkluzivne podrške

Hrčak ID:

112818

URI

https://hrcak.srce.hr/112818

Publication date:

15.1.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 10.495 *