Skip to the main content

Review article

Motivacija. Psihopedagoški pristup

Josip Jakšić ; Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 522 Kb

page 5-16

downloads: 7.130

cite


Abstract

Autor opisuje glavne postavke motivacije i korijene same riječi motivacija. S psiho-pedagoškog gledišta motivaciju se općenito promatra kao silu koja nekoga, izvana ili iznutra, pokreće na djelovanje. U članku se ukratko prikazuje razvoj motivacije i njezin utjecaj na razvoj ljudske osobnosti u odnosu na učenje, odgoj, kao i posebice na vjerski odgoj. U tu su svrhu prikazane i neke prihvaćene teorije motivacije, koje se međusobno nadopunjuju, iako nijedna od njih ne može do kraja obrazložiti uspjeh ili neuspjeh motivacije. Pritom se postavlja središnje pitanje: Kako motivi određuju ciljeve motivacije? Unutar svakog motivacijskog ciklusa mogu se razlikovati međusobno povezane podfaze: motiv, instrumentalno ponašanje i cilj. Te osobine motivacije posebno dolaze do izražaja u učenju, kod kojega posebnu pažnju valja obratiti na vanjske i unutarnje utjecaje.

Keywords

motivacija – intrinzična; ekstrinzična; motiv; cilj; psihopedagoški pristup; čimbenici učenja; teorije motivacije

Hrčak ID:

113877

URI

https://hrcak.srce.hr/113877

Publication date:

19.3.2003.

Article data in other languages: german

Visits: 13.683 *