Original scientific paper
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
Josipa Ivić
; Osnovna škola Ante Starčevića, Viljevo
Krunoslav Matešić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Centar za obrazovanje nastavnika
Full text: croatian pdf 740 Kb
page 91-99
downloads: 1.997
cite
APA 6th Edition
Ivić, J. & Matešić, K. (2009). Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 91-99. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118106
MLA 8th Edition
Ivić, Josipa and Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, no. 1-2, 2009, pp. 91-99. https://hrcak.srce.hr/118106. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Ivić, Josipa and Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja 6, no. 1-2 (2009): 91-99. https://hrcak.srce.hr/118106
Harvard
Ivić, J., and Matešić, K. (2009). 'Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), pp. 91-99. Available at: https://hrcak.srce.hr/118106 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Ivić J, Matešić K. Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [cited 2024 November 27];6(1-2):91-99. Available from: https://hrcak.srce.hr/118106
IEEE
J. Ivić and K. Matešić, "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole", Pedagogijska istraživanja, vol.6, no. 1-2, pp. 91-99, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118106. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: english pdf 437 Kb
page 100-100
downloads: 342
cite
APA 6th Edition
Ivić, J. & Matešić, K. (2009). Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 91-99. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118106
MLA 8th Edition
Ivić, Josipa and Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, no. 1-2, 2009, pp. 91-99. https://hrcak.srce.hr/118106. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Ivić, Josipa and Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja 6, no. 1-2 (2009): 91-99. https://hrcak.srce.hr/118106
Harvard
Ivić, J., and Matešić, K. (2009). 'Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), pp. 91-99. Available at: https://hrcak.srce.hr/118106 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Ivić J, Matešić K. Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [cited 2024 November 27];6(1-2):91-99. Available from: https://hrcak.srce.hr/118106
IEEE
J. Ivić and K. Matešić, "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole", Pedagogijska istraživanja, vol.6, no. 1-2, pp. 91-99, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118106. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: german pdf 428 Kb
page 101-101
downloads: 503
cite
APA 6th Edition
Ivić, J. & Matešić, K. (2009). Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 91-99. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118106
MLA 8th Edition
Ivić, Josipa and Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, no. 1-2, 2009, pp. 91-99. https://hrcak.srce.hr/118106. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Ivić, Josipa and Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja 6, no. 1-2 (2009): 91-99. https://hrcak.srce.hr/118106
Harvard
Ivić, J., and Matešić, K. (2009). 'Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), pp. 91-99. Available at: https://hrcak.srce.hr/118106 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Ivić J, Matešić K. Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [cited 2024 November 27];6(1-2):91-99. Available from: https://hrcak.srce.hr/118106
IEEE
J. Ivić and K. Matešić, "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole", Pedagogijska istraživanja, vol.6, no. 1-2, pp. 91-99, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118106. [Accessed: 27 November 2024]
Abstract
Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija “savjesnost”, uključujući i obje njezine poddimenzije (“temeljitost” i “ustrajnost”), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17,9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina “savjesnost” ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela “Velikih pet” mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha.
Keywords
inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ
Hrčak ID:
118106
URI
https://hrcak.srce.hr/118106
Publication date:
22.12.2009.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.412
*