Original scientific paper
Emocije i afektivni stilovi u nastavi
Nenad Suzić
; Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, Bosna i Hercegovina
Full text: croatian pdf 891 Kb
page 153-163
downloads: 2.796
cite
APA 6th Edition
Suzić, N. (2008). Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 153-163. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118194
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, no. 2, 2008, pp. 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja 5, no. 2 (2008): 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194
Harvard
Suzić, N. (2008). 'Emocije i afektivni stilovi u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 5(2), pp. 153-163. Available at: https://hrcak.srce.hr/118194 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Suzić N. Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2024 November 27];5(2):153-163. Available from: https://hrcak.srce.hr/118194
IEEE
N. Suzić, "Emocije i afektivni stilovi u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.5, no. 2, pp. 153-163, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118194. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: english pdf 733 Kb
page 164-164
downloads: 273
cite
APA 6th Edition
Suzić, N. (2008). Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 153-163. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118194
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, no. 2, 2008, pp. 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja 5, no. 2 (2008): 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194
Harvard
Suzić, N. (2008). 'Emocije i afektivni stilovi u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 5(2), pp. 153-163. Available at: https://hrcak.srce.hr/118194 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Suzić N. Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2024 November 27];5(2):153-163. Available from: https://hrcak.srce.hr/118194
IEEE
N. Suzić, "Emocije i afektivni stilovi u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.5, no. 2, pp. 153-163, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118194. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: german pdf 734 Kb
page 165-165
downloads: 276
cite
APA 6th Edition
Suzić, N. (2008). Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 153-163. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118194
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, no. 2, 2008, pp. 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja 5, no. 2 (2008): 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194
Harvard
Suzić, N. (2008). 'Emocije i afektivni stilovi u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 5(2), pp. 153-163. Available at: https://hrcak.srce.hr/118194 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Suzić N. Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2024 November 27];5(2):153-163. Available from: https://hrcak.srce.hr/118194
IEEE
N. Suzić, "Emocije i afektivni stilovi u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.5, no. 2, pp. 153-163, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118194. [Accessed: 27 November 2024]
Abstract
U radu se razmatra odnos triju varijabli: afektivnih stilova, emocija učenika i efikasnosti nastave. Afektivni stil je nova sintagma u našoj i svjetskoj literaturi. Riječ je o tri načina emocionalnog reagiranja: a) afektivna impulzivnost, b) uravnoteženost i c) afektivna inhibiranost. Autor je istraživanjem utvrdio da uravnoteženost unaprijed određuje pozitivne emocije u nastavi, a afektivna inhibiranost negativne. To su pokazali rezultati multiple regresije. Istraživanjem je dokazano i da intenzitet nastave smanjuje pozitivne i pojačava negativne emocije, dok kraj nastavnih sati daje suprotne rezultate. Emocije su snimljene tehnikom “punktiranja emocija”. Naime, putem “termometra emocija” učenici su na početku, u sredini i na kraju sata precrtali stupanj na termometru emocija za svoje četiri emocije: sreću, tugu, strah i zadovoljstvo. Na taj su način emocije snimane tijekom nastave, a njihov stupanj doveden u vezu s efikasnošću sata, koja je snimana instrumentom Efx, kojim se u učionici mjeri intenzitet i kvaliteta aktivnosti učenika i nastavnika. Nastavni su sati nakon promatranja razvrstani na: a) nisko efikasne, b) slabo efikasne, c) efikasne i d) vrlo efikasne. Najviši stupanj emocija je na slabo efikasnim nastavnim satima (b). Uzrok tomu vjerojatno je tradicionalizam nastave, gdje kognitivna koncentracija koja prati visoko učinkovite sate smanjuje pozitivne emocije, dok smanjenje nastavnikovih zahtjeva rezultira opuštenošću i jačanjem pozitivnih emocije. Ovaj je rad iznimno važan zbog toga što eksplicira niz novih ideja za daljnja istraživanja.
Keywords
afektivni stil; emocije; akademsko oklijevanje; efikasnost nastave; punktiranje emocija; termometar emocija
Hrčak ID:
118194
URI
https://hrcak.srce.hr/118194
Publication date:
23.12.2008.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 6.113
*