Pedagogical Research, Vol. 5 No. 1, 2008.
Original scientific paper
Ciljevi stalnoga stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja
Daria Tot
; Osnovna škola “Milan Brozović”, Kastav
Anita Klapan
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju
Abstract
U radu se iznose rezultati do kojih se došlo ispitujući mišljenja učitelja o važnosti i poželjnosti onih ciljeva stalnoga stručnog usavršavanja koji najviše pridonose profesionalnom razvoju učitelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 434 ispitanika, učitelja osnovnih i srednjih škola iz devet županija. Dobiveni rezultati pokazuju da su programi stručnog usavršavanja učitelja i dalje previše usmjereni na one ciljeve usavršavanja, odnosno učiteljeve kompetencije, koji podupiru tradicionalan pristup odgoju i obrazovanju. Ispitanici naglašavaju potrebu osuvremenjivanja učiteljskih kompetencija kao bitnih preduvjeta za ostvarivanje suvremenog obrazovnog kurikuluma i cjeloživotnog učenja. Učitelji smatraju da bi ostvarivanju temeljnog cilja stalnoga stručnog usavršavanja najviše trebala pridonositi osposobljenost učitelja za: brzo i točno donošenje odluka koje će poboljšati kvalitetu nastave i učenja, samostalno kreiranje i timsko djelovanje te vrednovanje i samovrednovanje postignuća i procesa nastave i učenja. Faktorskom su analizom 24 učiteljeve kompetencije, kao manifestne čestice, ekstrahirane u tri latentna faktora, odnosno temeljne kompetencije: osposobljenost za primjenu inovacija, informatičko-komunikacijskih znanja i vještina, osposobljenost za pedagoške istraživačko-analitičke poslove te osposobljenost za samostalno i timsko odlučivanje. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim ciljevima valja pridati posebnu pozornost pri određivanju kurikuluma stalnoga stručnog usavršavanja učitelja.
Keywords
ciljevi stručnog usavršavanja, cjeloživotno učenje, kompetencije učitelja, obrazovni kurikulum, profesionalni razvoj
Hrčak ID:
118249
URI
Visits: 3.716 *