Skip to the main content

Review article

Europska perspektiva obrazovanja učitelja ili obrazovanje učitelja na razmeđi europskog i nacionalnog

Jasna Krstović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 1.066 Kb

page 269-281

downloads: 657

cite

Full text: english pdf 780 Kb

page 281-281

downloads: 259

cite

Full text: german pdf 470 Kb

page 282-282

downloads: 238

cite


Abstract

Svjedoci smo povećane svijesti velikog dijela političke i akademske javnosti te javnog mijenja o potrebi stvaranja Europe znanja kao nezamjenjivog čimbenika društvenog i ljudskog razvoja i važne sastavnice učvršćenja i obogaćenja pripadnosti Europi, sposobnoj da svoje građane pripremi za izazove novog tisućljeća i osvješćuje ih o zajedničkim vrijednostima i pripadnosti istom društvenom i kulturnom prostoru. U svijetu koji se stalno mijenja postoji trajna potreba za prilagodbom sustava visokog obrazovanja kako bi europski prostor ostao konkurentan i sposoban djelotvorno odgovoriti na izazove globalizacije. U nastojanjima približavanja razvijenim zemljama Zapadne Europe u sklopu procesa europskih integracija i općeg procesa globalizacije, Hrvatska kao tranzicijska zemlja suočena je sa znatnim teškoćama u načinu, dinamici i sadržaju reformiranja sustava obrazovanja, a time i podsustava obrazovanja učitelja. U radu se pokušava odgovoriti na pitanje kako pratiti procese integracije i globalizacije, a istodobno očuvati vlastite tradicionalne, nacionalne i druge posebnosti te vrednote, posebice u odnosu prema razvijenoj ideji europskog profesionalizma učiteljske profesije u kontekstu kreiranja njegova obrazovnog habitusa.

Keywords

učitelj; škola; obrazovanje učitelja; europski profesionalizam; kompetencijski pristup

Hrčak ID:

118299

URI

https://hrcak.srce.hr/118299

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.510 *