Review article
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije
Nikša Nikola Šoljan
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 993 Kb
page 317-337
downloads: 698
cite
APA 6th Edition
Šoljan, N.N. (2007). Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 317-337. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118318
MLA 8th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318. Accessed 5 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318
Harvard
Šoljan, N.N. (2007). 'Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 317-337. Available at: https://hrcak.srce.hr/118318 (Accessed 05 January 2025)
Vancouver
Šoljan NN. Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2025 January 05];4(2):317-337. Available from: https://hrcak.srce.hr/118318
IEEE
N.N. Šoljan, "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 317-337, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118318. [Accessed: 05 January 2025]
Full text: english pdf 457 Kb
page 338-338
downloads: 281
cite
APA 6th Edition
Šoljan, N.N. (2007). Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 317-337. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118318
MLA 8th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318. Accessed 5 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318
Harvard
Šoljan, N.N. (2007). 'Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 317-337. Available at: https://hrcak.srce.hr/118318 (Accessed 05 January 2025)
Vancouver
Šoljan NN. Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2025 January 05];4(2):317-337. Available from: https://hrcak.srce.hr/118318
IEEE
N.N. Šoljan, "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 317-337, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118318. [Accessed: 05 January 2025]
Full text: german pdf 457 Kb
page 339-339
downloads: 280
cite
APA 6th Edition
Šoljan, N.N. (2007). Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 317-337. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118318
MLA 8th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318. Accessed 5 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318
Harvard
Šoljan, N.N. (2007). 'Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 317-337. Available at: https://hrcak.srce.hr/118318 (Accessed 05 January 2025)
Vancouver
Šoljan NN. Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2025 January 05];4(2):317-337. Available from: https://hrcak.srce.hr/118318
IEEE
N.N. Šoljan, "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 317-337, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118318. [Accessed: 05 January 2025]
Abstract
U ovom radu analizirano je nekoliko razvoja u obrazovanju koji su znakoviti za pojedine zemlje, regije ili svijet u cjelini. Posebno su analizirani sljedeći razvoji: vrijednost obrazovanja i to kvalitetnog obrazovanja; koncepcije društva znanja i cjeloživotnog obrazovanja; obrazovne politike i sve veći značaj metapolitičkih odluka; dominantni obrasci reformi obrazovanja; procesi privatizacije obrazovanja; dvojbe standardizacije obrazovanja; internacionalizacija obrazovanja; Bolonjski proces te utjecaj svjetskih razvoja u obrazovanju na (de)konstrukciju pedagogije kao znanosti i prakse odgoja i obrazovanja. Izbor analiziranih razvoja obavljen je prema osobnom uvidu autora. Zasigurno bi koji drugi autor suvremene svjetske razvoje u obrazovanju vidio na ponešto drukčiji način. To stoga što su izbori uvijek pitanje osobnih autorovih pristupa i preferencija. Analiza pojedinih razvoja izvedena je na način koji nije zaobišao stanje stvari u području hrvatskog obrazovanja. Naime, redovito se u radu svjetske razvoje vezivalo za hrvatski nacionalni kontekst. Takav pristup pridonio je stvaranju slike o hrvatskom obrazovanju u međunarodnom prostoru.
Keywords
društva znanja; cjeloživotno obrazovanje; obrazovne politike; reforme obrazovanja; privatizacija obrazovanja; standardizacija obrazovanja; internacionalizacija obrazovanja; Bolonjski proces; (de)konstrukcija pedagogije
Hrčak ID:
118318
URI
https://hrcak.srce.hr/118318
Publication date:
21.12.2007.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.996
*