Skip to the main content

Preliminary communication

Dječja perspektiva u igri: dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa

Lidija Vujičić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Marija Miketek ; Kindergarten “Bubamara” Kneginec


Full text: english pdf 632 Kb

page 143-159

downloads: 698

cite

Full text: croatian pdf 632 Kb

page 143-159

downloads: 1.251

cite


Abstract

Naša polazna teza jest da dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa obuhvaća cjelokupni kontekst življenja djece i odraslih u instituciji ranog i predškolskog odgoja. Na taj način o dokumentaciji raspravljamo kao o sredstvu mijenjanja i unapređivanja odgojno-obrazovne prakse. Uz pomoć metodologije kvalitativne studije slučaja istražili smo koju ulogu ima društvena interakcija u procesu učenja djece rane i predškolske dobi. Istražili smo dječje rasprave i interakcije unutar vrtićke grupe oslanjajući se na sociokulturne perspektive o učenju i socijalizaciji djece. Proučavanje dječjeg diskursa vrijedno je ne samo zbog razumijevanja individualnih i grupnih iskustava učenja već nam pomaže u shvaćanju dječje poduzetnosti i njihove aktivne uloge u vlastitom učenju. Istraživanje je usredotočeno na iscrpno dokumentiranje i proučavanje istraživačko-spoznajnih aktivnosti u poticajnom okruženju vrtića. U ovom istraživanju djecu se smatra tvorcima značenja i aktivnim sudionicima u vlastitom procesu učenja. Uz to su dječji odnosi postali kontekst u kojemu se odvijala sukonstrukcija teorija i interpretacija raznih shvaćanja zbilje.

Keywords

dijete; dokumentacija; istraživanje; odgajatelj; poticajno okruženje

Hrčak ID:

117848

URI

https://hrcak.srce.hr/117848

Publication date:

18.2.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 4.036 *