Original scientific paper
Povjerenje, odgovornost i visoko obrazovanje
Bojan Žalec
orcid.org/0000-0001-8096-6937
; University of Ljubljana, Faculty of Theology, Ljubljana, Slovenia
Abstract
Glavne teme ovog članka su dva fenomena koja igraju važnu ulogu u (modernom) visokom obrazovanju: odgovornost i povjerenje. Autor tvrdi da ne bismo smjeli provoditi bilo koji oblik odgovornosti nego samo inteligentnu odgovornost. Cilj je rada doprinijeti znanju o inteligentnoj odgovornosti. U tom okviru autor nastoji rasvijetliti ključnu važnost povjerenja za kultiviranje inteligentne odgovornosti, »dijalektiku« između povjerenja i odgovornosti, te važnost ispravnog razumijevanja sveučilišta. On tvrdi da je povjerenje u nastavnike i vjera u obrazovne institucije nužan uvjet njihova ispravnog funkcioniranja. Ova vjera zahtijeva da obrazovne institucije shvaćamo kao paradigme. Autor zaključuje da je primjena ne-inteligentne odgovornosti u obrazovanju važan čimbenik razvoja ekonomističkog modela obrazovanja koji je nekompatibilan s personalističkom vizijom obrazovanja i društva u cjelini. Stoga bismo trebali odbaciti njegovu primjenu.
Keywords
(ne)inteligentna odgovornost; povjerenje; visoko obrazovanje; institucije kao paradigme; vjera u institucije; ekonomistički model obrazovanja; personalističko obrazovanje
Hrčak ID:
119712
URI
Publication date:
17.2.2014.
Visits: 3.254 *