Skip to the main content

Original scientific paper

Samoobrazovanje i univerzitet

Aleksandar Dobrijević orcid id orcid.org/0000-0001-8061-1458 ; University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Belgrade, Serbia
Predrag Krstić orcid id orcid.org/0000-0002-2966-7082 ; University of Belgrade, Institute for Philosophy and Social Theory, Belgrade, Serbia


Full text: english pdf 412 Kb

page 83-96

downloads: 851

cite


Abstract

U nastojanju da artikuliraju vezu između »ideja« univerziteta i samoobrazovanja, autori ovog članka, kao svojevrsnu predigru, u prvom dijelu izlažu ona klasična razumijevanja obrazovanja koja prethode koncepciji samoobrazovanja. U drugome dijelu diskutira se Nietzscheovo rigorozno shvaćanje samoobrazovanja kao najkonzekventnija i najdalekosežnija intervencija u dotadašnji koncept obrazovanja. Treći dio na primjeru Derridaovih kolebanja u pogledu djelatnosti i djelotvornosti univerziteta signalizira suvremene »antinomije« legitimacije njegovog statusa. Zaključuje se da ne samo izvanjski izazovi nego i paradoksalni zadaci koje sebi postavlja spadaju u samu konstituciju onog modela univerziteta koji je rado sebe oslanjao na tradiciju samoobrazovanja, a da odnos između vizija univerziteta i samoobrazovanja, za koje se mislilo da se uzajamno podupiru, nije lišen intrinzičnih tenzija.

Keywords

obrazovanje; samoobrazovanje; univerzitet; institucije; Friedrich Nietzsche; Jacques Derrida

Hrčak ID:

119713

URI

https://hrcak.srce.hr/119713

Publication date:

17.2.2014.

Article data in other languages: english french german

Visits: 2.279 *