Izvorni znanstveni članak
Samoobrazovanje i univerzitet
Aleksandar Dobrijević
orcid.org/0000-0001-8061-1458
; University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Belgrade, Serbia
Predrag Krstić
orcid.org/0000-0002-2966-7082
; University of Belgrade, Institute for Philosophy and Social Theory, Belgrade, Serbia
Sažetak
U nastojanju da artikuliraju vezu između »ideja« univerziteta i samoobrazovanja, autori ovog članka, kao svojevrsnu predigru, u prvom dijelu izlažu ona klasična razumijevanja obrazovanja koja prethode koncepciji samoobrazovanja. U drugome dijelu diskutira se Nietzscheovo rigorozno shvaćanje samoobrazovanja kao najkonzekventnija i najdalekosežnija intervencija u dotadašnji koncept obrazovanja. Treći dio na primjeru Derridaovih kolebanja u pogledu djelatnosti i djelotvornosti univerziteta signalizira suvremene »antinomije« legitimacije njegovog statusa. Zaključuje se da ne samo izvanjski izazovi nego i paradoksalni zadaci koje sebi postavlja spadaju u samu konstituciju onog modela univerziteta koji je rado sebe oslanjao na tradiciju samoobrazovanja, a da odnos između vizija univerziteta i samoobrazovanja, za koje se mislilo da se uzajamno podupiru, nije lišen intrinzičnih tenzija.
Ključne riječi
obrazovanje; samoobrazovanje; univerzitet; institucije; Friedrich Nietzsche; Jacques Derrida
Hrčak ID:
119713
URI
Datum izdavanja:
17.2.2014.
Posjeta: 3.085 *