Skip to the main content

Review article

»Sustav« u filozofiji kao posljedica institucionalnog konteksta sveučilišta

Béla Mester orcid id orcid.org/0000-0001-8504-638X ; Hungarian Academy of Sciences, Research Centre for the Humanities, Institute of Philosophy, Budapest, Hungary


Full text: english pdf 360 Kb

page 97-105

downloads: 458

cite


Abstract

Važnost obrazovnog konteksta u stvaranju filozofskih djela dobro je poznata povjesničarima filozofije. Bez ciljane publike koju čine učenici, niti jedno filozofsko djelo od Aristotelovih djela preko Hegelovih predavanja do suvremenog konteksta filozofskog rada u današnjem akademskom životu. Prvi je cilj ovoga teksta analizirati vezu između obrazovnog konteksta i fenomena »sustava« u filozofiji. Drugi je cilj okarakterizirati novi kulturni zahtjev europske filozofije 19. stoljeća za izgradnjom filozofskih sustava. Treća tema članka je prilagođavanje zahtjeva za »sustavnom filozofijom« u program uspostavljanja nacionalnih kultura u Srednjoj Europi u 19. stoljeću. Posljedica ovoga programa u razdoblju pada filozofskih sustava je posljednja tema ovog priloga.

Keywords

Bernát Alexander; Cyrill Horváth; Gusztáv Szontagh; János Erdélyi; Károly Böhm; filozofski sustavi; post-hegelijanska filozofija

Hrčak ID:

119714

URI

https://hrcak.srce.hr/119714

Publication date:

17.2.2014.

Article data in other languages: english french german

Visits: 1.984 *