Pregledni rad
»Sustav« u filozofiji kao posljedica institucionalnog konteksta sveučilišta
Béla Mester
orcid.org/0000-0001-8504-638X
; Hungarian Academy of Sciences, Research Centre for the Humanities, Institute of Philosophy, Budapest, Hungary
Sažetak
Važnost obrazovnog konteksta u stvaranju filozofskih djela dobro je poznata povjesničarima filozofije. Bez ciljane publike koju čine učenici, niti jedno filozofsko djelo od Aristotelovih djela preko Hegelovih predavanja do suvremenog konteksta filozofskog rada u današnjem akademskom životu. Prvi je cilj ovoga teksta analizirati vezu između obrazovnog konteksta i fenomena »sustava« u filozofiji. Drugi je cilj okarakterizirati novi kulturni zahtjev europske filozofije 19. stoljeća za izgradnjom filozofskih sustava. Treća tema članka je prilagođavanje zahtjeva za »sustavnom filozofijom« u program uspostavljanja nacionalnih kultura u Srednjoj Europi u 19. stoljeću. Posljedica ovoga programa u razdoblju pada filozofskih sustava je posljednja tema ovog priloga.
Ključne riječi
Bernát Alexander; Cyrill Horváth; Gusztáv Szontagh; János Erdélyi; Károly Böhm; filozofski sustavi; post-hegelijanska filozofija
Hrčak ID:
119714
URI
Datum izdavanja:
17.2.2014.
Posjeta: 1.984 *