Skip to the main content

Preliminary communication

DOSTIGNUĆA I IZAZOVI UPRAVLJANJA SREDNJIM ŠKOLAMA U ALBANIJI

Gezim Dibra ; University of Shkodra "Luigj Gurakuqi", Albania
Lediana Xhakollari ; University of Shkodra "Luigj Gurakuqi", Albania
Eralda Zhilla ; University of Shkodra "Luigj Gurakuqi", Albania
Jozef Bushati ; University of Shkodra "Luigj Gurakuqi", Albania


Full text: english pdf 276 Kb

page 239-251

downloads: 1.181

cite


Abstract

U radu se nastoji opisati postojeće stanje u području upravljanja srednjim školama, identificirajući jake i slabe strane toga sustava. Sudionici istraživanja su bili učitelji i predstavnici školskih upravljačkih timova (oko 600 sudionika) iz šest nasumično izabranih regija: Tirana, Durres, Korça, Vlora, Shkodra i Kukes. Rad pokušava utvrditi i istražiti postojeće i moguće kapacitete za vođenje, upravljanje i odlučivanje u srednjim školama.
Autori naglašavaju presudnu ulogu školskih menadžera u procesu privlačenja ulaganja iz privatnog sektora, kao i pronalaženja alternativnih izvora financiranja. Analizira se odgovornost menadžera u planiranju, upravljanju i unaprjeđivanju. Vrednuju se upravljački potezi. Rad također opisuje postupke kojima menadžeri motiviraju svoje zaposlenike i mjeri učinke upravljačkih karakteristika učitelja i voditelja, koji zagovaraju osobnu odgovornost i zajedničke radne dužnosti.
Ostale teme uključuju koncept vođe i vođenja, funkcije vođenja i upravljačke stilove u srednjim školama. Rezultati su predstavljeni u kvalitativnome i kvantitativnome obliku, uz određene zaključke koji predstavljaju dodatan važan aspekt ovoga rada

Keywords

voditelj; vođenje; upravljanje; srednja škola

Hrčak ID:

121407

URI

https://hrcak.srce.hr/121407

Publication date:

13.6.2013.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.117 *