Skip to the main content

Review article

Predložak za analizu (pedagoškog) problema iz perspektive teorija odgoja: primjer školske lektire

Marko Turk ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Rijeka


Full text: croatian pdf 438 Kb

page 163-180

downloads: 3.432

cite


Abstract

Problem školske lektire i njezina ocjenjivanja predstavlja ne samo stručni, jezično-metodički ili didaktičko-dokimološki, već i opće pedagoški problem. Kritičari školske lektire ističu njezinu zastarjelost i fokusiranost na tradiciju dok zagovornici ističu potrebu stjecanja općekulturnih i općedruštvenih znanja kojih je školska lektira dio. U takvim previranjima školska lektira postaje ili bi trebala postati predmetom bavljenja stručnjaka različitih područja – metodičara književnosti, antropologa, povjesničara, psihologa i pedagoga. Budući da je interes potonjih u hrvatskom znanstveno-istraživačkom prostoru izostao, problem prikazan u ovom radu analiziran je u okvirima triju temeljnih teorija odgoja – duhovnoznanstvene, kritičko-racionalističke (empirijske) i emancipatorske znanosti o odgoju. U tom kontekstu, cilj je ovoga rada temeljem analize slučaja problema školske lektire kod učenika gimnazije kontekstualizirati i analizirati navedeni problem u okvirima temeljnih teorija odgoja. Navedena će analiza poslužiti kao predložak mogućeg okvira primjenjivog i za analizu drugih pedagoških odnosno odgojno-obrazovnih problema.

Keywords

školska lektira; problem ocjenjivanja školske lektire; teorije odgoja: duhovnoznanstvena; kritičko-racionalistička (empirijska) i emancipatorska; predložak za analizu

Hrčak ID:

123997

URI

https://hrcak.srce.hr/123997

Publication date:

15.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 5.496 *