Review article
Kurikul otpornosti za rane godine i osnovnu školu u Europi: Poboljšavanje kvalitetnog obrazovanja
Carmel Cefai
; Department of Psychology, University of Malta
Anastassios Matsopoulos
; Preschool Education Department, University of Crete
Paul Bartolo
; Department of Psychology, University of Malta
Katya Galea
; Department of Psychology, University of Malta
Mariza Gavogiannaki
; Preschool Education Department, University of Crete
Maria Assunta Zanetti
; Department of Brain and Behavioral Sciences - Psychology Section University of Pavia
Roberta Renati
; Department of Brain and Behavioral Sciences - Psychology Section University of Pavia
Valeria Cavioni
; Department of Brain and Behavioral Sciences - Psychology Section University of Pavia
Tea Pavin Ivanec
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Marija Saric
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Birgitta Kimber
; Department of Health and Medical Sciences, Orebro University
Charli Eriksson
; Department of Health and Medical Sciences, Orebro University
Celeste Simoes
; Faculdade de Motricidade Humana, Estrada da Costa
Paula Lebre
; Faculdade de Motricidade Humana, Estrada da Costa
Abstract
Oko dvadeset posto školske djece ima socijalne, emocionalne i druge probleme u ponašanju zbog čega bi im mogla zatrebati pomoć stručnjaka za mentalno zdravlje. Taj bi se postotak mogao povećati i do pedeset posto u djece lošijeg socioekonomskog statusa ili djece koja dolaze iz posebno osjetljivih zajednica. Ekonomska kriza kojom je Europa trenutno pogođena dodatno je povećala rizik među onima koji su već od prije bili suočeni s problemima poput nezaposlenosti mladih pojedinaca i obitelji, povećavanja siromaštva i socijalne nesigurnosti cijelih zajednica i regija. Ti izazovi povećavaju potrebu da se djeci već od rane dobi pruže potrebne vještine koje će im pomoći da prevladaju izazove i prepreke s kojima se u tim okolnostima suočavaju, pružajući im u isto vrijeme zdrav i zaštitnički kontekst koji će promicati njihovo zdravlje i dobrobit. U ovom je radu opisan razvoj kurikula otpornosti za djecu predškolske i osnovnoškolske dobi u Europi s ciljem poboljšanja kvalitetnog obrazovanja sve djece, uključujući i najranjivije skupine. U radu se raspravlja o okviru kurikula razvijenog iz postojeće literature, uključujući ključna načela, procese i teme koje su mu u podlozi.
Keywords
kurikul; kvalitetno obrazovanje za otpornost; osnovna škola, rana dob
Hrčak ID:
123626
URI
Publication date:
27.5.2014.
Visits: 3.688 *