Review article
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja
Marija Bartulović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 738 Kb
page 265-281
downloads: 1.197
cite
APA 6th Edition
Bartulović, M. (2013). Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 265-281. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129607
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607
Harvard
Bartulović, M. (2013). 'Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 265-281. Available at: https://hrcak.srce.hr/129607 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Bartulović M. Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 25];10(2):265-281. Available from: https://hrcak.srce.hr/129607
IEEE
M. Bartulović, "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 265-281, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129607. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: german pdf 382 Kb
page 283-283
downloads: 261
cite
APA 6th Edition
Bartulović, M. (2013). Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 265-281. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129607
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607
Harvard
Bartulović, M. (2013). 'Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 265-281. Available at: https://hrcak.srce.hr/129607 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Bartulović M. Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 25];10(2):265-281. Available from: https://hrcak.srce.hr/129607
IEEE
M. Bartulović, "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 265-281, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129607. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: english pdf 382 Kb
page 282-282
downloads: 288
cite
APA 6th Edition
Bartulović, M. (2013). Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 265-281. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129607
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607
Harvard
Bartulović, M. (2013). 'Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 265-281. Available at: https://hrcak.srce.hr/129607 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Bartulović M. Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 25];10(2):265-281. Available from: https://hrcak.srce.hr/129607
IEEE
M. Bartulović, "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 265-281, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129607. [Accessed: 25 November 2024]
Abstract
Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan za feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu prema ostalim oblicima opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.
Keywords
rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum
Hrčak ID:
129607
URI
https://hrcak.srce.hr/129607
Publication date:
18.11.2013.
Article data in other languages:
german
english
Visits: 3.500
*