Review article
Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi
Sandra Car
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 851 Kb
page 285-292
downloads: 3.285
cite
APA 6th Edition
Car, S. (2013). Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 285-292. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129673
MLA 8th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673
Harvard
Car, S. (2013). 'Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 285-292. Available at: https://hrcak.srce.hr/129673 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Car S. Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(2):285-292. Available from: https://hrcak.srce.hr/129673
IEEE
S. Car, "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 285-292, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129673. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: english pdf 383 Kb
page 293-293
downloads: 1.011
cite
APA 6th Edition
Car, S. (2013). Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 285-292. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129673
MLA 8th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673
Harvard
Car, S. (2013). 'Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 285-292. Available at: https://hrcak.srce.hr/129673 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Car S. Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(2):285-292. Available from: https://hrcak.srce.hr/129673
IEEE
S. Car, "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 285-292, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129673. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: german pdf 383 Kb
page 294-294
downloads: 343
cite
APA 6th Edition
Car, S. (2013). Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 285-292. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129673
MLA 8th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673
Harvard
Car, S. (2013). 'Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 285-292. Available at: https://hrcak.srce.hr/129673 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Car S. Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(2):285-292. Available from: https://hrcak.srce.hr/129673
IEEE
S. Car, "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 285-292, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129673. [Accessed: 22 December 2024]
Abstract
Trenutne ekonomske, socijalne i političke prilike u kojima odrastaju djeca i mladi, ostavljaju trajne posljedice na njih. Drugim riječima, iskustva proživljena tijekom djetinjstva i adolescencije kreiraju i definiraju karakteristike pripadnika mladih generacija. Ove socijalne oznake stvaraju paradigme kroz koje generacije djece i mladih gledaju svijet i kroz koje donose odluke. Suvremeni adolescenti odrastali su u doba interneta, kabelske televizije, globalizacije, porasta konzumerizma, terorističkih napada i brige o održivom razvoju. Takva zajednička iskustva ujedinjuju ovu generaciju te ju oblikuju kao specifikum s određenim karakteristikama i stilovima života koji predstavljaju pedagoški izazov roditeljima i nastavnicima. Da bi znali kako doprijeti do mladih u svakodnevnoj interakciji, na koje ih načine motivirati, kako ih ‘pokrenuti’ u pravom smjeru, odrasli najprije moraju znati što ih zanima, o čemu razmišljaju, što ih tišti, zašto svijet doživljavaju iz neke druge perspektive, što smatraju važnim i vrijednim truda i rada, što im daje polet, što ih uzbuđuje i čini sretnima. Sve je ovo važno ne samo kako bi se adolescentu omogućio život sa što manje stresa već i kako bi odgoj usmjeren k pozitivnim vrijednostima bio učinkovitiji.
Keywords
djetinjstvo; adolescencija; obitelj; vršnjačke skupine; internet
Hrčak ID:
129673
URI
https://hrcak.srce.hr/129673
Publication date:
18.11.2013.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 8.222
*