Pregledni rad
Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi
Sandra Car
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 851 Kb
str. 285-292
preuzimanja: 3.285
citiraj
APA 6th Edition
Car, S. (2013). Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 285-292. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129673
MLA 8th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673. Citirano 23.12.2024.
Chicago 17th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673
Harvard
Car, S. (2013). 'Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 285-292. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129673 (Datum pristupa: 23.12.2024.)
Vancouver
Car S. Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.12.2024.];10(2):285-292. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129673
IEEE
S. Car, "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 285-292, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129673. [Citirano: 23.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 383 Kb
str. 293-293
preuzimanja: 1.011
citiraj
APA 6th Edition
Car, S. (2013). Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 285-292. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129673
MLA 8th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673. Citirano 23.12.2024.
Chicago 17th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673
Harvard
Car, S. (2013). 'Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 285-292. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129673 (Datum pristupa: 23.12.2024.)
Vancouver
Car S. Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.12.2024.];10(2):285-292. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129673
IEEE
S. Car, "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 285-292, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129673. [Citirano: 23.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 383 Kb
str. 294-294
preuzimanja: 343
citiraj
APA 6th Edition
Car, S. (2013). Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 285-292. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129673
MLA 8th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673. Citirano 23.12.2024.
Chicago 17th Edition
Car, Sandra. "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 285-292. https://hrcak.srce.hr/129673
Harvard
Car, S. (2013). 'Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 285-292. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129673 (Datum pristupa: 23.12.2024.)
Vancouver
Car S. Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.12.2024.];10(2):285-292. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129673
IEEE
S. Car, "Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 285-292, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129673. [Citirano: 23.12.2024.]
Sažetak
Trenutne ekonomske, socijalne i političke prilike u kojima odrastaju djeca i mladi, ostavljaju trajne posljedice na njih. Drugim riječima, iskustva proživljena tijekom djetinjstva i adolescencije kreiraju i definiraju karakteristike pripadnika mladih generacija. Ove socijalne oznake stvaraju paradigme kroz koje generacije djece i mladih gledaju svijet i kroz koje donose odluke. Suvremeni adolescenti odrastali su u doba interneta, kabelske televizije, globalizacije, porasta konzumerizma, terorističkih napada i brige o održivom razvoju. Takva zajednička iskustva ujedinjuju ovu generaciju te ju oblikuju kao specifikum s određenim karakteristikama i stilovima života koji predstavljaju pedagoški izazov roditeljima i nastavnicima. Da bi znali kako doprijeti do mladih u svakodnevnoj interakciji, na koje ih načine motivirati, kako ih ‘pokrenuti’ u pravom smjeru, odrasli najprije moraju znati što ih zanima, o čemu razmišljaju, što ih tišti, zašto svijet doživljavaju iz neke druge perspektive, što smatraju važnim i vrijednim truda i rada, što im daje polet, što ih uzbuđuje i čini sretnima. Sve je ovo važno ne samo kako bi se adolescentu omogućio život sa što manje stresa već i kako bi odgoj usmjeren k pozitivnim vrijednostima bio učinkovitiji.
Ključne riječi
djetinjstvo; adolescencija; obitelj; vršnjačke skupine; internet
Hrčak ID:
129673
URI
https://hrcak.srce.hr/129673
Datum izdavanja:
18.11.2013.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 8.222
*