Skip to the main content

Review article

"DRUŠTVO KOJE UČI": POVIJESNO–DRUŠTVENI ASPEKTI OBRAZOVANJA

Sabina Vidulin-Orbanić


Full text: croatian pdf 133 Kb

page 57-71

downloads: 9.552

cite


Abstract

Obrazovanje razmatramo kao povijesnu i društvenu kategoriju, kao proces obrazovnoga djelovanja i instituciju. U izravnoj je vezi s potrebama proizvodnje materijalnih dobara, sa stupnjem razvoja znanosti i tehnike, s ideologijom koja u njega ugrađuje razne ciljeve i s političkim uređenjem nekog društva. Tri su se smjera obrazovanja nadograđivala kroz povijest: razvoj sposobnosti pojedinaca, osposobljavanje za funkcije života te čuvanje, prijenos i korištenje duhovnih, kulturnih, znanstvenih i empirijskih znanja i iskustava čovjeka. Obrazovanje u kojemu je aktivnost učenika još uvijek sporedan čimbenik ne postiže očekivane rezultate, a nedovoljna pripremljenost učenika za daljnji nastavak školovanja i nesnalaženje prilikom suočavanja sa životnim situacijama, postaje ključni problem današnjice. Hoće li nas ponuđeni Hrvatski nacionalni obrazovni standard uvesti u novu obrazovnu dimenziju?

Keywords

obrazovanje; povijesni aspekti; pedagoške paradigme; aktivnost; individualnost; sklonost; rasterećenje

Hrčak ID:

12621

URI

https://hrcak.srce.hr/12621

Publication date:

1.6.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 12.504 *