Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742

Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija

Fátima Pereira ; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Ana Mouraz ; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Carla Figueiredo ; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto


Full text: english pdf 444 Kb

page 935-975

downloads: 501

cite

Full text: croatian pdf 444 Kb

page 935-975

downloads: 615

cite


Abstract

Sudjelovanje učenika u životu škole može se razmotriti sa stajališta različitih teorijskih okvira kojima se propituju razni obrazovni aspekti, a koji se odnose na takvo društveno djelovanje. Kad je predmet izučavanja sudjelovanje učenika u životu škole, mogu se proučavati problemi kao što su izgradnja demokratske škole, građanski odgoj, aktivno učenje, odgoj i obrazovanje usmjereni na učenika. Cilj ovoga rada bio je istražiti kako se učeničko sudjelovanje potiče u uzorku škola i što predstavnici razreda koji pravno zastupaju svoje vršnjake u školskim strukturama imaju o tome reći. Podatci su prikupljeni uz pomoć vodiča za samoopisivanje kojim su okarakterizirani školski postupci koji se tiču sudjelovanja učenika i uz pomoć polustrukturiranoga upitnika koji je podijeljen predstavnicima i zamjenicima predstavnika razreda. Sudjelovanje opisano u vodiču koji smo analizirali odnosi se samo na jedan tip predstavnika i svjedoči o praksi utvrđenoj statutom. Predstavnici koji su sudjelovali u ovome istraživanju smatraju da se uloga razrednoga predstavnika u školi još dovoljno ne cijeni ni od sudionika obrazovnoga procesa. Stoga možemo zaključiti da je u sadašnjem obrazovnom sustavu na snazi demokracija u svom ublaženom obliku.

Keywords

demokratsko sudjelovanje; život škole; učenički glas

Hrčak ID:

132969

URI

https://hrcak.srce.hr/132969

Publication date:

29.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.250 *