Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija
Fátima Pereira
; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Ana Mouraz
; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Carla Figueiredo
; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Sažetak
Sudjelovanje učenika u životu škole može se razmotriti sa stajališta različitih teorijskih okvira kojima se propituju razni obrazovni aspekti, a koji se odnose na takvo društveno djelovanje. Kad je predmet izučavanja sudjelovanje učenika u životu škole, mogu se proučavati problemi kao što su izgradnja demokratske škole, građanski odgoj, aktivno učenje, odgoj i obrazovanje usmjereni na učenika. Cilj ovoga rada bio je istražiti kako se učeničko sudjelovanje potiče u uzorku škola i što predstavnici razreda koji pravno zastupaju svoje vršnjake u školskim strukturama imaju o tome reći. Podatci su prikupljeni uz pomoć vodiča za samoopisivanje kojim su okarakterizirani školski postupci koji se tiču sudjelovanja učenika i uz pomoć polustrukturiranoga upitnika koji je podijeljen predstavnicima i zamjenicima predstavnika razreda. Sudjelovanje opisano u vodiču koji smo analizirali odnosi se samo na jedan tip predstavnika i svjedoči o praksi utvrđenoj statutom. Predstavnici koji su sudjelovali u ovome istraživanju smatraju da se uloga razrednoga predstavnika u školi još dovoljno ne cijeni ni od sudionika obrazovnoga procesa. Stoga možemo zaključiti da je u sadašnjem obrazovnom sustavu na snazi demokracija u svom ublaženom obliku.
Ključne riječi
demokratsko sudjelovanje; život škole; učenički glas
Hrčak ID:
132969
URI
Datum izdavanja:
29.12.2014.
Posjeta: 3.250 *