Skip to the main content

Review article

SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE

Maja Brust Nemet ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku


Full text: croatian pdf 226 Kb

page 99-109

downloads: 1.500

cite


Abstract

Socijalne su kompetencije budućih nastavnika jedne od najznačajnijih kompetencija za uspješan rad u odgojnim i obrazovnim ustanovama. Socijalne kompetencije nastavnika podrazumijevaju empatiju, komunikacijske vještine, toleranciju, kooperativnost i uzajamnu pomoć, odgovornost prema sebi i drugima, ustrajnost u obavljanju zadataka, odgodu zadovoljstva, kontroliranje nasilnih ponašanja, iskazivanje osjećaja vrijednosti, jedinstvenost i pozitivnu sliku o sebi. Komunikacijske vještine, kao najvažniju sastavnicu socijalne komunikacije, neophodno je poticati i u polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe jer će jedino socijalno kompetentni stručnjaci različitog profila tijekom rada u odgojno-obrazovnim ustanovama moći vladati sustavima upravljanja učenja i znanja te poticati socijalnu kompetenciju učenika.
Rezultati kvantitativnog istraživanja provedenog među 179 polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičko izobrazbe u Slavonskom Brodu, Koprivnici i Zaboku pokazuju da se polaznici samoprocjenjuju socijalno kompetentnima s razvijenim komunikacijskim vještinama. Analizom varijance i Post Hoc testom utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlika u procjenjivanju socijalne kompetencije polaznika u odnosu na spol, broj godina radnoga staža i viša znanstvena zvanja, dok postoji statistički značajna djelomična razlika u procjenjivanju socijalne kompetencije polaznika s obzirom na dob.

Keywords

socijalna kompetencija; komunikacijske vještine; pedagoško-psihološka; didaktičko-metodička izobrazba

Hrčak ID:

137245

URI

https://hrcak.srce.hr/137245

Publication date:

30.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.364 *