Preliminary communication
Kompetencije odgojitelja za učinkovito upravljanje problemnim situacijama
Nevenka Modrić
; Dječji vrtić Grigor Vitez, Samobor
Abstract
Socijalna kompetencija odgojitelja uključuje neka znanja i vještine važne za učinkovito upravljanje problemnim situacijama u dječjem vrtiću. U ovom istraživanju glavni cilj je bio ispitati stavove odgojitelja prema nekim specifičnim znanjima i vještinama koje su važne za svakodnevni rad odgojitelja, osobito za upravljanje problemnim situacijama. Zanimalo nas je koliko ta znanja i vještine odgojitelji procjenjuju važnima za rad i koliko su istima ovladali. Specifični pak cilj odnosio se na pitanje: Razlikuju li se procjene odgojitelja koji su bili uključeni u edukaciju Upravljanje problemnim situacijama (UPS edukacija) od odgojitelja koji nisu bili uključeni. Uzorak čini 155 odgojitelja od 190 ispitanih u pet dječjih vrtića u Zagrebu i Samoboru primjenom Upitnika o znanjima i vještinama odgojitelja. Rezultati istraživanja pokazuju kako ne postoji statistički značajna razlika u procjeni važnosti znanja i vještina odgojitelja koji su završili UPS edukaciju od onih koji nisu. Međutim, postoji statistički značajna razlika u samoprocjeni koliko su ovladali tim znanjima i vještinama, u smjeru veće kompetencije odgojitelja koji su završili UPS edukaciju. Takav rezultat može se objasniti obrazovnim razlikama odgojitelja nastalim po završetku UPS edukacije. Praktična primjena rezultata istraživanja može se ogledati u sadržaju i načinu individualnog stručnog usavršavanja odgojitelja.
Keywords
znanja; vještine; odgojitelj; upravljanje problemnim situacijama; socijalna kompetencija
Hrčak ID:
138810
URI
Publication date:
15.7.2013.
Visits: 4.947 *