Skip to the main content

Review article

Komparativna analiza različitih pristupa rješavanju problemskih situacija s djecom rane dobi

Nevenka Modrić ; Dječji vrtić “Grigor Vitez”, Samobor


Full text: croatian pdf 890 Kb

page 153-169

downloads: 1.077

cite

Full text: english pdf 776 Kb

page 170-170

downloads: 178

cite

Full text: german pdf 776 Kb

page 170-170

downloads: 167

cite


Abstract

U ovom se prilogu tri poznata i često primjenjivana pristupa rješavanju problemskih situacija u od gojnim grupama (Gordonov, Juulov te pristup Katzove i McClellanove) na praktičnoj razini uspoređuju s novoizrađenim pristupom upravljanja problemskim situacijama (UPS). U svakom pristupu navode se bitna obilježja za koja autori drže da potiču razvoj socijalne kompetencije. Usporedba tih pristupa s UPS-om otkriva da su neki postupci u sva tri pristupa u suprotnosti s teorijskim postavkama autora. Za razliku od UPS-a, u svakom od tih pristupa zadržani su elementi tradicionalnog načina rješavanja problema, što potvrđuje dominantan položaj odrasloga koji preuzima djetetov problem i nameće njegovo rješenje, pretpostavlja djetetovu želju i potrebu, procjenjuje djetetovo ponašanje i sl. Rezultati usporedbe navode na zaključak da bi UPS pristup u praksi mogao dati bolje rezultate, što bi u budućnosti trebalo provjeriti odgovarajućim empirijskim istraživanjem.

Keywords

komunikacija; problemska situacija; pristup; analiza; kompetencija

Hrčak ID:

139250

URI

https://hrcak.srce.hr/139250

Publication date:

20.12.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.193 *