Review article
Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta
Marijan Franjčić
; Zagrebačka nadbiskupija Župa Marka Križevčanina Zagreb
Full text: croatian pdf 454 Kb
page 33-42
downloads: 567
cite
APA 6th Edition
Franjčić, M. (2006). Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 33-42. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139312
MLA 8th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 1, 2006, pp. 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312. Accessed 23 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja 3, no. 1 (2006): 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312
Harvard
Franjčić, M. (2006). 'Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta', Pedagogijska istraživanja, 3(1), pp. 33-42. Available at: https://hrcak.srce.hr/139312 (Accessed 23 November 2024)
Vancouver
Franjčić M. Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 23];3(1):33-42. Available from: https://hrcak.srce.hr/139312
IEEE
M. Franjčić, "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 1, pp. 33-42, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139312. [Accessed: 23 November 2024]
Full text: english pdf 139 Kb
page 43-43
downloads: 264
cite
APA 6th Edition
Franjčić, M. (2006). Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 33-42. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139312
MLA 8th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 1, 2006, pp. 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312. Accessed 23 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja 3, no. 1 (2006): 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312
Harvard
Franjčić, M. (2006). 'Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta', Pedagogijska istraživanja, 3(1), pp. 33-42. Available at: https://hrcak.srce.hr/139312 (Accessed 23 November 2024)
Vancouver
Franjčić M. Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 23];3(1):33-42. Available from: https://hrcak.srce.hr/139312
IEEE
M. Franjčić, "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 1, pp. 33-42, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139312. [Accessed: 23 November 2024]
Full text: german pdf 140 Kb
page 44-44
downloads: 268
cite
APA 6th Edition
Franjčić, M. (2006). Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 33-42. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139312
MLA 8th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 1, 2006, pp. 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312. Accessed 23 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja 3, no. 1 (2006): 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312
Harvard
Franjčić, M. (2006). 'Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta', Pedagogijska istraživanja, 3(1), pp. 33-42. Available at: https://hrcak.srce.hr/139312 (Accessed 23 November 2024)
Vancouver
Franjčić M. Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 23];3(1):33-42. Available from: https://hrcak.srce.hr/139312
IEEE
M. Franjčić, "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 1, pp. 33-42, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139312. [Accessed: 23 November 2024]
Abstract
U hrvatskome školskom sustavu dogodilo se da je „najstariji” školski predmet, onaj s najduljom školskom tradicijom, postao najmlađi. Konfesionalni katolički vjeronauk, naime, vraćen je u hrvatsku školu školske godine 1991/92, punih 40-ak godina nakon nasilnog isključenja 1952. godine. Stoga ne čudi što i sam taj predmet, odnosno Katolička crkva u Hrvata, permanentno i danas, promišlja profil i suvremeni kurikulum vjeronauka u školi, što su još uvijek interna crkvena motrišta i danas divergentna glede toga predmeta – od tvrdnji da mu je mjesto u crkvenom dvorištu pa sve do ushita što je ponovno vraćen u hrvatski školski sustav, u kojemu treba biti temeljni odgojni predmet. Nasuprot tome, na profanom području, čak i onom pedagoškome, nerijetko se dovodi u pitanje potreba i opravdanost uvođenja tog predmeta u školski sustav, ili ga se podcjenjuje, marginalizirajući ga i prepuštajući potpuno crkvenim institucijama kako bi se izbjegla svaka odgovornost, ili ga pak uspoređujući s nastavom marksizma iz prošlih vremena. U ovom radu nastoje se usustaviti neke znanstvene pretpostavke za kvalitetnije razumijevanje i daljnji razvoj vjeronauka u školi te upozoriti na njegovu teološko-pedagošku utemeljenost; njegov profil u nacionalnim školskim sustavima zemalja Europske unije; prikazati nezaobilazni doprinos toga predmeta cjelovitom odgoju u nas, što je osobito razvidno iz pedagogijskog istraživanja provedenoga na nacionalnom planu glede toga predmeta (ovo je prvo parcijalno objavljivanje tih rezultata) te naznačiti aktualne i moguće razloge krize i(li) suvremenih izazova tom predmetu.
Keywords
odgoj; religijski odgoj; vjeronauk u školi; identitet; religijski identitet
Hrčak ID:
139312
URI
https://hrcak.srce.hr/139312
Publication date:
19.5.2006.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.284
*