Skip to the main content

Review article

Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika

Gunter Knoll ; Sveučiliπte Johannes Kepler, Linz, Austrija Institut za pedagogiju i psihologiju


Full text: croatian pdf 194 Kb

page 59-67

downloads: 480

cite

Full text: english pdf 123 Kb

page 59-60

downloads: 177

cite

Full text: german pdf 81 Kb

page 68-68

downloads: 168

cite


Abstract

Rasprava o vanjskom upravljanju i/ili samousmjeravanju učenja stara je gotovo isto toliko kao i samo didaktičko miπljenje. Posljednja su desetljeća u velikoj mjeri pod utjecajem konstruktivističke paradigme i pojave novih komunikacijskih tehnologija pokazala pojačano okretanje prema didaktici samousmjeravanog, odnosno samoorganiziranog učenja. Nadovezujući se na u međuvremenu spoznate slabosti konstruktivističkih polazišta, u ovom se prilogu problematika krivo protumačenog pojma samousmjeravanja, odnosno samoorganizacije razmatra na pozadini oglednih modela teorije kompleksnosti. Pri tome novost ovog priloga manje leži u tvrdnji da supstancijalne napretke u učenju ne omogućava puko samousmjeravanje učenja, već do njih naprotiv dolazi u sklopu pokazanih uzroka, usmjerenih osobito na temeljne koncepcije sinergetike. U konačnici se u prvom koraku skicira didaktička filozofija koja je svjesna sustavne nužnosti poticanja samoorganiziranog učenja te time nudi polazišta za donekle realističnije odmjeravanje polja didaktičkih mogućnosti. U drugom koraku poduzima se pokušaj da se označe one kompetencije koje od didaktičara iziskuje didaktika zasnovana na teoriji kompleksnosti i usmjerena na umijeće.

Keywords

teorija kompleksnosti; konstruktivizam, didaktička teorija; samousmjeravano učenje; samoorganizirano učenje; sinergija

Hrčak ID:

139329

URI

https://hrcak.srce.hr/139329

Publication date:

20.5.2005.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.851 *