Original scientific paper
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha
Smiljana Zrilić
; Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece
Full text: croatian pdf 3.505 Kb
page 125-137
downloads: 2.234
cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2005). Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 125-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139348
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348
Harvard
Zrilić, S. (2005). 'Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 125-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/139348 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Zrilić S. Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 18];2(1):125-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/139348
IEEE
S. Zrilić, "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 125-137, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139348. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: english pdf 124 Kb
page 125-126
downloads: 284
cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2005). Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 125-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139348
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348
Harvard
Zrilić, S. (2005). 'Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 125-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/139348 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Zrilić S. Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 18];2(1):125-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/139348
IEEE
S. Zrilić, "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 125-137, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139348. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: german pdf 97 Kb
page 138-138
downloads: 286
cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2005). Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 125-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139348
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348
Harvard
Zrilić, S. (2005). 'Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 125-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/139348 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Zrilić S. Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 18];2(1):125-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/139348
IEEE
S. Zrilić, "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 125-137, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139348. [Accessed: 18 November 2024]
Abstract
Raznolike i mnogostrane implikacije školskog neuspjeha djece razvijenih intelektualnih sposobnosti sve više su tema brojnih znanstvenih istraživanja. Traga se za uzrocima njegova učestalog širenja na svim područjima djetetove osobnosti. Obrazovno područje i slaba ocjena samo su jedan od indikatora školskog neuspjeha. Promjene u ponašanju i raspoloženju, ali i tjelesne manifestacije i psihosomatske bolesti (poput glavobolje, mučnine, trbušnih problema te problemi s kožom) pokazatelji su neuspjeha na socijalnom i emocionalnom području djetetove osobnosti. Neuspjeh je rezultat suodnosa između različitih faktora i njihova dinamičkog prožimanja te je vrlo teško u potpunosti rasvijetliti sve uzročno-posljedične veze i odnose koji mogu rezultirati školskim neuspjehom. Polazeći od višestrukih uzroka, u ovom je istraživanju pozornost usmjerena na roditeljski odgojni stil i njegovu predikciju školskome neuspjehu. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, uzorak ispitanika su učenici osmih razreda. Pokazalo se da autoritarni odgojni stil roditelja ima za posljedicu izraženu školsku fobiju i teπkoće u socijalnim interakcijama s vršnjacima, koje mogu biti razlog i slabijeg školskog postignuća. Nasuprot tome, demokratski stil odgoja je u pozitivnoj korelaciji sa školskim postignućem.
Keywords
adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne teškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja
Hrčak ID:
139348
URI
https://hrcak.srce.hr/139348
Publication date:
20.5.2005.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 6.114
*