Skip to the main content

Original scientific paper

Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece


Full text: croatian pdf 3.505 Kb

page 125-137

downloads: 2.234

cite

Full text: english pdf 124 Kb

page 125-126

downloads: 284

cite

Full text: german pdf 97 Kb

page 138-138

downloads: 286

cite


Abstract

Raznolike i mnogostrane implikacije školskog neuspjeha djece razvijenih intelektualnih sposobnosti sve više su tema brojnih znanstvenih istraživanja. Traga se za uzrocima njegova učestalog širenja na svim područjima djetetove osobnosti. Obrazovno područje i slaba ocjena samo su jedan od indikatora školskog neuspjeha. Promjene u ponašanju i raspoloženju, ali i tjelesne manifestacije i psihosomatske bolesti (poput glavobolje, mučnine, trbušnih problema te problemi s kožom) pokazatelji su neuspjeha na socijalnom i emocionalnom području djetetove osobnosti. Neuspjeh je rezultat suodnosa između različitih faktora i njihova dinamičkog prožimanja te je vrlo teško u potpunosti rasvijetliti sve uzročno-posljedične veze i odnose koji mogu rezultirati školskim neuspjehom. Polazeći od višestrukih uzroka, u ovom je istraživanju pozornost usmjerena na roditeljski odgojni stil i njegovu predikciju školskome neuspjehu. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, uzorak ispitanika su učenici osmih razreda. Pokazalo se da autoritarni odgojni stil roditelja ima za posljedicu izraženu školsku fobiju i teπkoće u socijalnim interakcijama s vršnjacima, koje mogu biti razlog i slabijeg školskog postignuća. Nasuprot tome, demokratski stil odgoja je u pozitivnoj korelaciji sa školskim postignućem.

Keywords

adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne teškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja

Hrčak ID:

139348

URI

https://hrcak.srce.hr/139348

Publication date:

20.5.2005.

Article data in other languages: english german

Visits: 6.114 *