Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece


Puni tekst: hrvatski pdf 3.505 Kb

str. 125-137

preuzimanja: 2.234

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 124 Kb

str. 125-126

preuzimanja: 284

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 138-138

preuzimanja: 286

citiraj


Sažetak

Raznolike i mnogostrane implikacije školskog neuspjeha djece razvijenih intelektualnih sposobnosti sve više su tema brojnih znanstvenih istraživanja. Traga se za uzrocima njegova učestalog širenja na svim područjima djetetove osobnosti. Obrazovno područje i slaba ocjena samo su jedan od indikatora školskog neuspjeha. Promjene u ponašanju i raspoloženju, ali i tjelesne manifestacije i psihosomatske bolesti (poput glavobolje, mučnine, trbušnih problema te problemi s kožom) pokazatelji su neuspjeha na socijalnom i emocionalnom području djetetove osobnosti. Neuspjeh je rezultat suodnosa između različitih faktora i njihova dinamičkog prožimanja te je vrlo teško u potpunosti rasvijetliti sve uzročno-posljedične veze i odnose koji mogu rezultirati školskim neuspjehom. Polazeći od višestrukih uzroka, u ovom je istraživanju pozornost usmjerena na roditeljski odgojni stil i njegovu predikciju školskome neuspjehu. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, uzorak ispitanika su učenici osmih razreda. Pokazalo se da autoritarni odgojni stil roditelja ima za posljedicu izraženu školsku fobiju i teπkoće u socijalnim interakcijama s vršnjacima, koje mogu biti razlog i slabijeg školskog postignuća. Nasuprot tome, demokratski stil odgoja je u pozitivnoj korelaciji sa školskim postignućem.

Ključne riječi

adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne teškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja

Hrčak ID:

139348

URI

https://hrcak.srce.hr/139348

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.114 *