Izvorni znanstveni članak
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha
Smiljana Zrilić
; Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece
Puni tekst: hrvatski pdf 3.505 Kb
str. 125-137
preuzimanja: 2.234
citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2005). Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 125-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139348
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348. Citirano 18.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348
Harvard
Zrilić, S. (2005). 'Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 125-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139348 (Datum pristupa: 18.11.2024.)
Vancouver
Zrilić S. Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.11.2024.];2(1):125-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139348
IEEE
S. Zrilić, "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 125-137, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139348. [Citirano: 18.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 124 Kb
str. 125-126
preuzimanja: 284
citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2005). Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 125-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139348
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348. Citirano 18.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348
Harvard
Zrilić, S. (2005). 'Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 125-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139348 (Datum pristupa: 18.11.2024.)
Vancouver
Zrilić S. Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.11.2024.];2(1):125-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139348
IEEE
S. Zrilić, "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 125-137, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139348. [Citirano: 18.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 97 Kb
str. 138-138
preuzimanja: 286
citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2005). Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 125-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139348
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348. Citirano 18.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 125-137. https://hrcak.srce.hr/139348
Harvard
Zrilić, S. (2005). 'Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 125-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139348 (Datum pristupa: 18.11.2024.)
Vancouver
Zrilić S. Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.11.2024.];2(1):125-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139348
IEEE
S. Zrilić, "Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 125-137, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139348. [Citirano: 18.11.2024.]
Sažetak
Raznolike i mnogostrane implikacije školskog neuspjeha djece razvijenih intelektualnih sposobnosti sve više su tema brojnih znanstvenih istraživanja. Traga se za uzrocima njegova učestalog širenja na svim područjima djetetove osobnosti. Obrazovno područje i slaba ocjena samo su jedan od indikatora školskog neuspjeha. Promjene u ponašanju i raspoloženju, ali i tjelesne manifestacije i psihosomatske bolesti (poput glavobolje, mučnine, trbušnih problema te problemi s kožom) pokazatelji su neuspjeha na socijalnom i emocionalnom području djetetove osobnosti. Neuspjeh je rezultat suodnosa između različitih faktora i njihova dinamičkog prožimanja te je vrlo teško u potpunosti rasvijetliti sve uzročno-posljedične veze i odnose koji mogu rezultirati školskim neuspjehom. Polazeći od višestrukih uzroka, u ovom je istraživanju pozornost usmjerena na roditeljski odgojni stil i njegovu predikciju školskome neuspjehu. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, uzorak ispitanika su učenici osmih razreda. Pokazalo se da autoritarni odgojni stil roditelja ima za posljedicu izraženu školsku fobiju i teπkoće u socijalnim interakcijama s vršnjacima, koje mogu biti razlog i slabijeg školskog postignuća. Nasuprot tome, demokratski stil odgoja je u pozitivnoj korelaciji sa školskim postignućem.
Ključne riječi
adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne teškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja
Hrčak ID:
139348
URI
https://hrcak.srce.hr/139348
Datum izdavanja:
20.5.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 6.114
*