Original scientific paper
Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Florian Müller
; Sveučilište Bundeswehr, München Fakultet za pedagogiju
Full text: croatian pdf 538 Kb
page 159-192
downloads: 785
cite
APA 6th Edition
Palekčić, M. & Müller, F. (2004). Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja, 1 (2), 159-192. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139360
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko and Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, no. 2, 2004, pp. 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko and Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja 1, no. 2 (2004): 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360
Harvard
Palekčić, M., and Müller, F. (2004). 'Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata', Pedagogijska istraživanja, 1(2), pp. 159-192. Available at: https://hrcak.srce.hr/139360 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Palekčić M, Müller F. Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [cited 2024 October 14];1(2):159-192. Available from: https://hrcak.srce.hr/139360
IEEE
M. Palekčić and F. Müller, "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata", Pedagogijska istraživanja, vol.1, no. 2, pp. 159-192, 2004. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139360. [Accessed: 14 October 2024]
Full text: english pdf 80 Kb
page 160-160
downloads: 279
cite
APA 6th Edition
Palekčić, M. & Müller, F. (2004). Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja, 1 (2), 159-192. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139360
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko and Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, no. 2, 2004, pp. 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko and Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja 1, no. 2 (2004): 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360
Harvard
Palekčić, M., and Müller, F. (2004). 'Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata', Pedagogijska istraživanja, 1(2), pp. 159-192. Available at: https://hrcak.srce.hr/139360 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Palekčić M, Müller F. Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [cited 2024 October 14];1(2):159-192. Available from: https://hrcak.srce.hr/139360
IEEE
M. Palekčić and F. Müller, "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata", Pedagogijska istraživanja, vol.1, no. 2, pp. 159-192, 2004. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139360. [Accessed: 14 October 2024]
Full text: german pdf 92 Kb
page 193-193
downloads: 256
cite
APA 6th Edition
Palekčić, M. & Müller, F. (2004). Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja, 1 (2), 159-192. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139360
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko and Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, no. 2, 2004, pp. 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko and Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja 1, no. 2 (2004): 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360
Harvard
Palekčić, M., and Müller, F. (2004). 'Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata', Pedagogijska istraživanja, 1(2), pp. 159-192. Available at: https://hrcak.srce.hr/139360 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Palekčić M, Müller F. Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [cited 2024 October 14];1(2):159-192. Available from: https://hrcak.srce.hr/139360
IEEE
M. Palekčić and F. Müller, "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata", Pedagogijska istraživanja, vol.1, no. 2, pp. 159-192, 2004. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139360. [Accessed: 14 October 2024]
Abstract
U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru i studenti (261) različitih studijskih grupa na Sveučilištu Bundeswehra u Münchenu. Teorijski okviri istraživanja su motivacijska teorija samoodređenja (SDT) autora Decija i Ryana i münchenska teorija interesa autora Krappa, Schiefelea, Prenzela i model ličnosti (Big Five, autora Goldberga). Teorijske pretpostavke navedenih teorija posjeduju valjanost i na hrvatskim i na njemačkim sveučilištima. Utvrđene su bitne razlike između dva uzorka ispitanika i glede strukture i izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij i glede osobitog odnosa između uvjeta (motiva izbora studija i opažene okoline za učenje) i mogućih učinaka (izbjegavanje napora, sklonost prekidu studija, zadovoljstvo studijem) interesa za studij i motivacije za učenje. Utvrđene su bitne razlike u izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij kod hrvatskih i njemačkih studenata glede spola ispitanika i godine studija. Autori situiraju rezultate istraživanja u kontekst kulturološke valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa i intrinzične motivacije, kao i u širi kontekst mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave na sveučilištima u Europi kao zajedničkom kulturalno-pedagoškom okružju.
Keywords
intrinzična motivacija; regulacijski stilovi motivacije; interes za studij; napuštanje i prekid studija; komparativno istraživanje; kvaliteta visokoškolske nastave i okružja na sveučilištima; Bolonjska deklaracija
Hrčak ID:
139360
URI
https://hrcak.srce.hr/139360
Publication date:
22.12.2004.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 3.035
*