Izvorni znanstveni članak
Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Florian Müller
; Sveučilište Bundeswehr, München Fakultet za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 538 Kb
str. 159-192
preuzimanja: 809
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. i Müller, F. (2004). Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja, 1 (2), 159-192. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139360
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko i Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, br. 2, 2004, str. 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360. Citirano 05.01.2025.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko i Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja 1, br. 2 (2004): 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360
Harvard
Palekčić, M., i Müller, F. (2004). 'Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata', Pedagogijska istraživanja, 1(2), str. 159-192. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139360 (Datum pristupa: 05.01.2025.)
Vancouver
Palekčić M, Müller F. Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 05.01.2025.];1(2):159-192. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139360
IEEE
M. Palekčić i F. Müller, "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata", Pedagogijska istraživanja, vol.1, br. 2, str. 159-192, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139360. [Citirano: 05.01.2025.]
Puni tekst: engleski pdf 80 Kb
str. 160-160
preuzimanja: 296
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. i Müller, F. (2004). Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja, 1 (2), 159-192. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139360
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko i Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, br. 2, 2004, str. 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360. Citirano 05.01.2025.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko i Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja 1, br. 2 (2004): 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360
Harvard
Palekčić, M., i Müller, F. (2004). 'Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata', Pedagogijska istraživanja, 1(2), str. 159-192. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139360 (Datum pristupa: 05.01.2025.)
Vancouver
Palekčić M, Müller F. Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 05.01.2025.];1(2):159-192. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139360
IEEE
M. Palekčić i F. Müller, "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata", Pedagogijska istraživanja, vol.1, br. 2, str. 159-192, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139360. [Citirano: 05.01.2025.]
Puni tekst: njemački pdf 92 Kb
str. 193-193
preuzimanja: 274
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. i Müller, F. (2004). Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja, 1 (2), 159-192. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139360
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko i Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, br. 2, 2004, str. 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360. Citirano 05.01.2025.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko i Florian Müller. "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata." Pedagogijska istraživanja 1, br. 2 (2004): 159-192. https://hrcak.srce.hr/139360
Harvard
Palekčić, M., i Müller, F. (2004). 'Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata', Pedagogijska istraživanja, 1(2), str. 159-192. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139360 (Datum pristupa: 05.01.2025.)
Vancouver
Palekčić M, Müller F. Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 05.01.2025.];1(2):159-192. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139360
IEEE
M. Palekčić i F. Müller, "Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata", Pedagogijska istraživanja, vol.1, br. 2, str. 159-192, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139360. [Citirano: 05.01.2025.]
Sažetak
U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru i studenti (261) različitih studijskih grupa na Sveučilištu Bundeswehra u Münchenu. Teorijski okviri istraživanja su motivacijska teorija samoodređenja (SDT) autora Decija i Ryana i münchenska teorija interesa autora Krappa, Schiefelea, Prenzela i model ličnosti (Big Five, autora Goldberga). Teorijske pretpostavke navedenih teorija posjeduju valjanost i na hrvatskim i na njemačkim sveučilištima. Utvrđene su bitne razlike između dva uzorka ispitanika i glede strukture i izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij i glede osobitog odnosa između uvjeta (motiva izbora studija i opažene okoline za učenje) i mogućih učinaka (izbjegavanje napora, sklonost prekidu studija, zadovoljstvo studijem) interesa za studij i motivacije za učenje. Utvrđene su bitne razlike u izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij kod hrvatskih i njemačkih studenata glede spola ispitanika i godine studija. Autori situiraju rezultate istraživanja u kontekst kulturološke valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa i intrinzične motivacije, kao i u širi kontekst mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave na sveučilištima u Europi kao zajedničkom kulturalno-pedagoškom okružju.
Ključne riječi
intrinzična motivacija; regulacijski stilovi motivacije; interes za studij; napuštanje i prekid studija; komparativno istraživanje; kvaliteta visokoškolske nastave i okružja na sveučilištima; Bolonjska deklaracija
Hrčak ID:
139360
URI
https://hrcak.srce.hr/139360
Datum izdavanja:
22.12.2004.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.249
*