Original scientific paper
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije
Marko Jurčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 322 Kb
page 77-91
downloads: 12.866
cite
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2014). Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 77-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139572
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572. Accessed 7 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572
Harvard
Jurčić, M. (2014). 'Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 77-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/139572 (Accessed 07 January 2025)
Vancouver
Jurčić M. Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2025 January 07];11(1):77-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/139572
IEEE
M. Jurčić, "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 77-91, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139572. [Accessed: 07 January 2025]
Full text: english pdf 126 Kb
page 92-92
downloads: 577
cite
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2014). Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 77-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139572
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572. Accessed 7 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572
Harvard
Jurčić, M. (2014). 'Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 77-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/139572 (Accessed 07 January 2025)
Vancouver
Jurčić M. Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2025 January 07];11(1):77-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/139572
IEEE
M. Jurčić, "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 77-91, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139572. [Accessed: 07 January 2025]
Full text: german pdf 127 Kb
page 93-93
downloads: 364
cite
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2014). Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 77-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139572
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572. Accessed 7 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572
Harvard
Jurčić, M. (2014). 'Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 77-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/139572 (Accessed 07 January 2025)
Vancouver
Jurčić M. Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2025 January 07];11(1):77-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/139572
IEEE
M. Jurčić, "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 77-91, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139572. [Accessed: 07 January 2025]
Abstract
Kompetencija, kompetentnost nastavnika sve više postaje središnjom temom pedagogije, jer se pokušava istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunijeg kompetencijskog profila suvremenog nastavnika kako bi se maksimalno unaprijedila njegova uloga u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Tomu želi pridonijeti i ovaj rad u kojemu se najprije razmatra kompetencija nastavnika kao sustavna veza znanja, sposobnosti, vrijednosti i motivacije na funkcionalnoj razini, koja zadobiva novi smisao u ishodima učenja, ne samo u pogledu ostvarivanja didaktičkih zadataka - odgojnih, obrazovnih i funkcionalnih, sukladno predmetnom kurikulumu, već i u pogledu razvoja učeničkih kompetencija koje stavljaju naglasak na učenje, vještinu komunikacije, kritičko mišljenje, postavljanje životnih ciljeva, rješavanje problema, timski duh, informatičku pismenost, poduzetnost i odgovorno ponašanje. Zatim, u radu se razmatraju dimenzije pedagoške i didaktičke kompetencije nastavnika i njihova međusobna povezanost. Pedagošku kompetenciju nastavnika moguće je svrstati u osam dimenzija: osobne, komunikacijske, analitičke (refleksivne), socijalne, emotivne, interkulturalne, razvojne i vještine u rješavanju problema, a didaktičku u pet dimenzija: odabir i primjena metodologije izgradnje predmetnog kurikuluma, organiziranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa, određivanje učenikova postignuća u školi, oblikovanje razredno-nastavnog ozračja i razvoj modela odgojnoga partnerstva s roditeljima. Imajući u vidu društvenu vrijednost kompleksnosti nastavnika i plemenitost nastavničke profesije u zaključku se ističe potreba za razvijanjem i maksimalnim unaprjeđivanjem kompetencija, promatrane u slojevitoj složenosti koje obilježavaju pedagoško-didaktički pristup u odgoju i obrazovanju učenika, u suvremenoj školi. Kompetentan nastavnik uživa u svom poslu, ima autoritet kojeg učenici prihvaćaju i pedagoški takt kojim izaziva zadovoljstvo učenika nastavom.
Keywords
kompetencije; nastavnik; škola; učenik
Hrčak ID:
139572
URI
https://hrcak.srce.hr/139572
Publication date:
21.5.2014.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 21.761
*