Skip to the main content

Original scientific paper

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 293 Kb

versions

page 7-24

downloads: 2.024

cite

Full text: english pdf 106 Kb

versions

page 25-25

downloads: 211

cite

Full text: german pdf 89 Kb

versions

page 26-26

downloads: 227

cite


Abstract

U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanja u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem „odgojne nastave”. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom, a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran tako da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive, a zatim govori o kompetencijama u pedagoškom diskursu sa ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerena prema kompetencijama”, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju slijedi kratka usporedba dva načina reagiranja na društvene promjene: „odgojna nastava” iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno-političke) perspektive.

Keywords

odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama

Hrčak ID:

139583

URI

https://hrcak.srce.hr/139583

Publication date:

21.5.2014.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.431 *