Skip to the main content

Other

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1075

Utjecaj nastave uz pomoć računala na postignuća i stavove učenika sedmog razreda prema matematici: slučaj obrade teme „Uspravni kružni valjak“

Osman Birgin ; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Uşak University
Erhan Bozkurt ; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Uşak University
Ramazan Gürel ; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Mehmet Akif Ersoy University
Adem Duru ; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Uşak University


Full text: english pdf 592 Kb

page 783-813

downloads: 677

cite

Full text: croatian pdf 592 Kb

page 783-813

downloads: 300

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada ispitati učinak nastave uz pomoć računala na postignuća i stavove učenika sedmog razreda prema matematici kada se radi o pojmovima kao što su „oplošje i obujam uspravnog kružnog valjka“. Korišten je kvazieksperimentalan dizajn istraživanja koji je uključivao kontrolnu skupinu na kojoj je proveden predtest i posttest. Istraživanje je provedeno na uzorku od 49 učenika sedmog razreda u Turskoj (24 učenika u eksperimentalnoj skupini i 25 učenika u kontrolnoj skupini). Učenike u eksperimentalnoj skupini poučavalo se uz pomoć računala, a učenici u kontrolnoj skupini poučavani su na tradicionalan način (izravna nastava koja se temelji na udžbenicima). Na obje skupine proveden je „Test postignuća iz matematike“ i „Ljestvica za ispitivanje stavova prema matematici“, kao predtest i posttest. Podaci su analizirani multivarijatnom analizom varijance (MANCOVA). Rezultati upućuju na to da nastava uz pomoć računala značajno poboljšava postignuća učenika u matematici u usporedbi s rezultatima dobivenima provedbom tradicionalnog načina nastave. Međutim, pokazalo se da kratkotrajna primjena nastave uz pomoć računala nije značajno promijenila stavove učenika prema matematici.

Keywords

matematičko obrazovanje; nastava uz pomoć računala; postignuća u matematici; stavovi prema matematici; učenik sedmog razreda

Hrčak ID:

147045

URI

https://hrcak.srce.hr/147045

Publication date:

29.9.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.022 *