Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.909

Povezanost percepcije društvene podrške i samoučinkovitosti kod učenika osnovnih škola u Turskoj

Murat Ozsaker ; School of Physical Education and sport, Celal Bayar University
Figen Yardımcı ; Faculty of Nursing, Ege University
Gülçin Özalp Gerçeker ; Faculty of Nursing, Ege University
Gonca Karayağız Muslu ; Fethiye Health School, Mugla Sıtkı Kocman University


Full text: english pdf 339 Kb

page 865-890

downloads: 417

cite

Full text: croatian pdf 339 Kb

page 865-890

downloads: 265

cite


Abstract

Vrlo je važno da adolescenti imaju pozitivan utjecaj na vlastito fizičko i mentalno zdravlje. Uzorak u istraživanju činilo je 760 učenika u šestom, sedmom i osmom razredu iz sedam osnovnih škola. U istraživanju su upotrijebljeni društveno-demografski podaci iz obrasca Skale CASS (Child-Adolscent Social Support Scale) za mjerenje percepcije društvene podrške i Skale za mjerenje samoučinkovitosti za više razrede osnovne škole (Middle School Self-efficacy Scale). Istraživanje je provedeno kako bi se istražila povezanost percepcije društvene podrške i samoučinkovitosti učenika u osnovnoj školi i varijabla koje utječu na percepciju društvene podrške i samoučinkovitost. Pozitivan odnos uočen je između Skale CASS i prosječnih bodova podskala, kao i Skale za mjerenje samoučinkovitosti u višim razredima i podskala za učenike (p<0.001). Zaključeno je da je percepcija društvene podrške kod adolescenata utjecala na njihove vještine samoučinkovitosti. Preporuča se da stručnjaci koji se bave zdravljem adolescenata vode svoje adolescente koristeći se društvenom podrškom i zdravom samoučinkovitošću kako bi stekli vještine zaštite zdravlja, promidžbe zdravoga života i odgovornosti za vlastito zdravlje.

Keywords

adolescenti; društvena podrška; osnovne škole; promidžba zdravog življenja; samoučinkovitost; sudionik u sportu

Hrčak ID:

147046

URI

https://hrcak.srce.hr/147046

Publication date:

29.9.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.514 *