Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1739
Generički model ,,obrazovnog sustava“ za potrebe kritičke usporedbe i kreiranje politike
Steyn Steyn
; Potchefstroom Campus North-West University
Hannes van der Walt
; Potchefstroom Campus North-West University
Charl Wolhuter
; Potchefstroom Campus North-West University
Abstract
Obrazovni sustav per se, usprkos svojoj središnjoj ulozi za koju se zauzimaju stručnjaci unutar Komparativne i međunarodne edukacije nikada nije bio u žarištu znanstvenih istraživanja u spomenutom području. Istraživanja unutar Komparativne i međunarodne edukacije do sada su, u različitim razdobljima svoje povijesti, bila usredotočena ili na društveno-kontekstne snage (geografiju, demografiju, društveni sustav, ekonomiju, politički sustav, religijsko-filozofski svjetonazor) koje oblikuju obrazovanje ili na ishode/učinke obrazovanja na društvo do te mjere da je obrazovni sustav uvijek ostajao nejasan u odnosu na glavni dio toga područja. Stoga još uvijek nije razvijen model koji bi objasnio strukturu obrazovnog sustava prikazujući komponente ,,obrazovnog sustava“ i njihove međusobne odnose. U ovom se radu nastoji istaknuti taj nedostatak putem rasprave i prikaza strukture obrazovnog sustava na temelju novijih epistemoloških razvojnih ideja. Identificirane su četiri komponente obrazovnog sustava, kao i njihovi elementi, a to su: politika obrazovnog sustava, organizacija i administracija, struktura potrebna za nastavu i službe podrške.
Keywords
komparativna edukacija; obrazovanje; obrazovni sustav; postmodernizam
Hrčak ID:
151230
URI
Publication date:
28.12.2015.
Visits: 2.220 *