Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271

Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji

Alenka Žbogar ; Department of Slovenian Language and Literature, Faculty of Arts, University of Ljubljana


Full text: croatian pdf 334 Kb

page 1219-1247

downloads: 997

cite

Full text: english pdf 334 Kb

page 1219-1247

downloads: 454

cite


Abstract

U radu se definiraju čitalačka sposobnost i književna kompetencija te se svrstavaju među raznovrsne kategorije komunikacijskih vještina i pismenosti koje se sustavno i proceduralno razvijaju u nastavi književnosti i jezika (posebno u nastavi književnosti). Čitalačka pismenost je sposobnost učenika da primijene ono što su naučili u školi ili drugdje u svakodnevnom životu; to je sposobnost analiziranja, kritičkog prosuđivanja i prenošenja informacija. Navodimo smjernice za nastavu književnosti da bismo potaknuli razvoj čitalačke pismenosti, kritičkog mišljenja, evaluacije i sintetiziranja na višem stupnju nego što je to slučaj u današnjoj nastavi, poticanjem razvoja čitalačke pismenosti, književne i digitalne kompetencije, kulturalnih i međukulturalnih sposobnosti, sposobnosti stvaranja interdisciplinarnih veza. Istraživanje književnosti i književna kreativnost trebali bi se češće uključivati u nastavu književnosti provedbom problemske nastave. Književnost i jezik će tako olakšati razvoj ključnih vještina (npr. čitalačkih, književnih i digitalnih vještina) uz kulturalne i međukulturalne vještine, omogućiti sposobnost stvaranja međudisciplinarnih veza te poučiti učenike kako kritički razmišljati, evaluirati i sintetizirati (što su sastavnice konvergentnog i divergentnog mišljenja).

Keywords

čitanje književnih djela; čitanje za razumijevanje i s razumijevanjem; istraživanje književnosti; književno stvaranje; problemska nastava književnosti

Hrčak ID:

151231

URI

https://hrcak.srce.hr/151231

Publication date:

28.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.945 *