Professional paper
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11
Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece
Maja Kutnjak
orcid.org/0000-0001-9020-2930
; Osnovna škola Tomaša Goričanca; Mala Subotica, Hrvatska
Abstract
U radu se raspravlja o povezanosti kvalitete obiteljskog okruženja i socioekonomskog statusa obitelji s osvrtom na utjecaj osiromašenog obiteljskog okruženja i obrazovne razine roditelja na rani razvoj djece. Posebno su izdvojeni rezultati nacionalnih istraživanja koja upućuju na to da su djeca romske nacionalne manjine jedna od najranjivijih skupina djece. U radu su također prikazane neke praktične smjernice za uključivanje nepismenih roditelja u obrazovanje djece te je istaknuto nekoliko programa namijenjenih djeci predškolske i rane školske dobi i njihovim roditeljima nižeg socioekonomskog statusa koji potiču razvoj pismenosti i drugih kognitivnih vještina kod djece te osnažuju roditelje za ispunjavanje zahtjeva roditeljske uloge. Kao jedan od početnih koraka u procesu ostvarivanja suradnje i osnaživanja roditelja romske djece, u radu je predstavljeno istraživanje koje su proveli učitelji i romski pomagači Osnovne škole Tomaša Goričanca Mala Subotica u romskom naselju Piškorovec. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi obrazovnu strukturu i razinu pismenosti odraslog stanovništva naselja Piškorovec kako bi se na temelju dobivenih rezultata mogao planirati program intervencije koji će biti temeljen na procijenjenim potrebama.
Keywords
obiteljsko okruženje; rani razvoj djece; romska djeca; procjena pismenosti roditelja; uključivanje roditelja
Hrčak ID:
161506
URI
Publication date:
8.7.2016.
Visits: 2.474 *